کدام مادران یارانه جدید را دریافت می‌کنند؟

وی گفت: در سه مرحله تامین اعتبار به ازای هر مادر ۴۰۰هزار تومان برای خرید بسته غذایی انجام شد و از فردا برای تمام مادران دارای فرزند شیرخوار در سه دهک اول درآمدی تا سقف اعتبار ۶۰۰هزار تومان با همکاری ستاد ملی جمعیت در تمام استان‌های کشور اجرایی می‌شود. مرتضوی افزود: مادران مشمول می‌توانند از بسته‌های حمایتی پیش‌بینی‌شده سبد غذایی مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شامل لبنیات، پروتئین، حبوبات، روغن، غلات، مغزی‌جات، میوه‌جات و سبزیجات و بسته بهداشتی شامل پوشک، شامپو، صابون و شوینده‌های بهداشتی برای کودک و مادر تا مبلغ حدود ۶۰۰هزار تومان به صورت رایگان خرید کنند. او با بیان اینکه برای مادران مشمول طرح، پیامک ارسال خواهد شد، اظهار کرد: اعتبار مذکور در حساب سرپرست خانوار دارای مادر مشمول تامین شده و قابل بهره‌برداری و خرید است و امکان خرید اقلام مورد تایید از طریق تمام فروشگاه‌های طرف قرارداد کالابرگ در دسترس قرار دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: برای اینکه خانوارها از مبلغ اعتبار مطلع شوند، می‌توانند به برنامه کاربردی «شما» با کد ملی سرپرست خانوار وارد شوند و به نزدیک‌ترین فروشگاه طرف قرارداد برای خرید مراجعه کنند. او یادآور شد: براساس ماده۲۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است با معرفی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همکاری کمیته امدادامام خمینی(ره)، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) و بنیاد مستضعفان، مادران باردار، شیرده و دارای کودک زیر پنج سال را که بر اساس آزمون وسع، نیازمند حمایت هستند، شناسایی کرده و خدمات سبد تغذیه رایگان و بسته بهداشتی رایگان را ماهانه به آنها اختصاص دهد.

مرتضوی افزود: برای حمایت از مادران عزیز ایرانی در فرزندآوری و حرکت به سوی جوانی جمعیت که یکی از موضوعات اصلی و محوری نظام جمهوری اسلامی ایران است، با همکاری ستاد ملی جمعیت، بسته‌های غذایی و بهداشتی به حدود یک‌میلیون مادر دارای فرزند شیرخوار (زیر ۲ سال) در سه دهک اول درآمدی مبلغ حدود ۶۰۰هزار تومان در بستر کالابرگ الکترونیکی اختصاص خواهد یافت.