مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی ادامه داد: ممکن است چنین تجمیعی در سایر حوزه‌های سازمان هم اتفاق بیفتد و این کار فقط به همین حوزه محدود نمی‌شود. هدف از تجمیع ساختارها این است که فرآیندها کوتاه‌تر و موثرتر شده و چابکی سازمان افزایش یابد. بخشی از چابک‌سازی به‌طور قطع در تغییرات و اصلاحات ساختاری است. البته این آغاز تغییرات و اصلاحات است و در سایر بخش‌ها نیز به احتمال زیاد تغییراتی انجام خواهد شد.

 رشد سازمان بدون رشد و ارتقای منابع انسانی ممکن نیست

موسوی ضمن قدردانی از تلاش‌های معاون سابق منابع انسانی با تاکید بر اینکه «منابع انسانی موتور محرکه سازمان تامین‌اجتماعی است»، گفت: در بین منابع مختلف، سرمایه انسانی، دال مرکزی سازمان به لحاظ اداری و سازمانی است و از این‌رو باید همواره مورد‌توجه ویژه باشد. هیچ سازمانی بدون همدلی و همراهی نیروهای انسانی خود نمی‌تواند خلق حرکت و ایجاد تحول کند و رشد سازمان بدون رشد و ارتقای منابع انسانی ممکن نیست. مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی ادامه داد: همه باید به این قائل باشیم که تا زمان پایان مسوولیت، رویکرد توسعه و توجه و خدمت به منابع انسانی در اولویت باشد.

اگر به نیازهای کارکنان توجه کافی صورت نگیرد، اهداف و ماموریت‌های اصلی سازمان نیز محقق نخواهد شد. او اضافه کرد: حجم و تنوع مطالبات از حوزه منابع انسانی بالاست و در مقابل این مطالبات، مدیران با محدودیت‌هایی روبه‌رو هستند و این وضعیت، کار مدیریت منابع انسانی را سخت می‌کند. در پی انتصاب سیدمرتضی حسینی، معاون برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی سازمان تامین ‌اجتماعی، به سمت سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی این سازمان و نیز انتصاب ابوالفضل عفت‌نژاد به سمت مشاور مدیرعامل، مراسم تکریم و معارفه این معاونت با حضور میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی و جمعی از معاونان و مدیران ستادی این سازمان برگزار شد.