تسهیلات  فرزندآوری بانک توسعه تعاون از ۴۴۰۰میلیارد ریال گذشت

عضو هیات‌مدیره بانک توسعه تعاون از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری بانک توسعه تعاون به بیش از ۴هزار و۴۰۰میلیارد ریال خبر داد. محمدجعفر ایرانی اعلام کرد: در سال ۱۴۰۱ این بانک ۱۰هزار و ۷۹۲فقره تسهیلات فرزندآوری به میزان ۴هزار و ۴۰۳میلیارد ریال به واجدان شرایط پرداخت کرده است. عضو هیات‌مدیره بانک توسعه تعاون افزود: جزئیات تسهیلات فرزندآوری بانک توسعه تعاون نشان می‌دهد دارندگان فرزند دوم بیشترین تسهیلات را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: براساس بخشنامه ابلاغی بانک مرکزی، برای فرزند اول مبلغ ۳۰۰میلیون ریال با دوره بازپرداخت سه‌سال، برای فرزند دوم مبلغ ۶۰۰میلیون ریال با دوره بازپرداخت چهارسال، برای فرزند سوم مبلغ ۹۰۰میلیون ریال با دوره بازپرداخت پنج‌سال، برای فرزند چهارم مبلغ یک‌هزار و ۲۰۰میلیون ریال با دوره بازپرداخت شش‌سال و برای فرزند پنجم به بعد مبلغ یک‌هزار و۵۰۰میلیون ریال با دوره بازپرداخت هفت‌سال تسهیلات تعیین شده است.

عضو هیات‌مدیره بانک توسعه تعاون بیان کرد: متقاضیان واجد شرایط برای متولدان اول فروردین ۱۴۰۰ به بعد و حداکثر تا دوسال پس از تولد فرزند، می‌توانند نسبت به ثبت درخواست خود در سامانه مربوطه اقدام کنند. ایرانی اعلام کرد: در صورتی که حین دوره بازپرداخت تسهیلات تولد فرزند، فرزند دیگری از متقاضی به دنیا آمد، پرداخت تسهیلات مذکور طبق ضوابط این دستورالعمل به کودک بعدی نیز امکان‌پذیر است. به گفته عضو هیات‌مدیره بانک توسعه تعاون، کلیه متقاضیان تسهیلات فرزندآوری ابتدا باید از طریق سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند به نشانی ve.cbi.ir ثبت‌نام کرده و فرم مربوطه را تکمیل کنند. در صورت موفقیت‌آمیز بودن مراحل ثبت‌نام، کد رهگیری ۱۰رقمی ‌به شماره تلفن همراه ثبت‌شده در فرم ثبت‌نام از طریق پیامک ارسال می‌شود. ایرانی در پایان اعلام کرد: بانک توسعه تعاون در سال ۱۴۰۲ در راستای عمل به تکالیف نهادهای بالادستی و اجرای قانون جوانی جمعیت تمام تلاش خود را برای پرداخت صددرصدی سهمیه تعیین‌شده تسهیلات فرزندآوری به کار خواهد بست.