محمد مخبر عصر چهارشنبه در دیدار «ایگور لویتین» دستیار ویژه رئیس‌جمهور روسیه،  همچنین بر لزوم تسریع در اجرای پروژه راه‌آهن رشت - آستارا تاکید و خاطرنشان کرد: اگر این پروژه با سرعت اجرایی شود، گام مهمی در جهت توسعه ترانزیت خواهد بود.

مخبر افزود: همکاری‌های تجاری تهران و مسکو می‌تواند علاوه بر تامین نیازها و منافع دو کشور، به بازارها و نیازهای منطقه نیز پاسخ دهد تا منافع بیشتری برای دو ملت حاصل شود.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین ضمن دعوت از نخست‌وزیر روسیه برای سفر به تهران، از برگزاری مناسب اجلاس کشورهای حاشیه دریای خزر که اخیرا در مسکو برگزار شد قدردانی کرد. دستیار رئیس‌جمهور روسیه نیز در این دیدار با تاکید بر آمادگی مسکو برای گسترش همکاری‌ها با تهران در بخش‌های مختلف به خصوص ترانزیت، گفت: ‌روسیه آمادگی دارد برای توسعه این بخش، در سرمایه‌گذاری‌های مشترک حضور بهم رساند.

دستیار رئیس‌جمهور روسیه از آمادگی شرکت‌های روسی برای گسترش همکاری با ایران خبر داد و گفت: شرکت‌های روسی فعال در زمینه تولید ماشین‌آلات کشاورزی و اتوبوس آمادگی دارند محصولات خود را به ایران صادر کنند و در این زمینه همکاری مشترک داشته باشند. در این دیدار که تعدادی از معاونان و نمایندگان بخش خصوصی روسیه نیز حضور داشتند، آخرین وضعیت مبادلات تجاری و پروژه‌های همکاری دو کشور و همچنین راهکارهای توسعه مناسبات فیمابین مورد بحث و بررسی قرار گرفت. دیدار دیروز میان دستیار رئیس‌جمهور روسیه و مخبر، سومین دیدار مشترک طی سه ماه اخیر است.