پری وارجییو، رئیس بانک اندونزی‌(BI) روز پنج‌شنبه در کنفرانس سرمایه‌گذاران گفت که اوایل هفته گذشته این بانک حدود ۱/ ۱ تریلیون روپیه (۴۱/ ۷۳ میلیون دلار) اوراق قرضه فروخته و قصد دارد حدود ۷۰ تریلیون روپیه اوراق قرضه با سررسید پنج ساله و کمتر بفروشد. او که چارچوب زمانی ارائه نکرد، گفت که این سیاست با هدف جذب نقدینگی مازاد بازار و در عین حال افزایش سود اوراق قرضه برای جذابیت بیشتر دارایی‌‌های اندونزی در بحبوحه انقباض پولی جهانی است. دودی بودی والویو، معاون رئیس کل روز جمعه نیز به رویترز گفت: این تصمیم باید به عنوان سیگنال قوی‌‌تری در نظر گرفته شود مبنی بر اینکه بانک اندونزی می‌خواهد تورم و ریسک نرخ ارز را کاهش دهد، حتی در شرایطی که افزایش نرخ‌‌های بهره را در سطح دوران همه‌‌گیری متوقف کرده در حالی که سایر بانک‌‌های مرکزی در حال افزایش این نرخ هستند. او گفت: البته بانک اندونزی تضمین می‌‌کند که برای حمایت از بهبود اقتصادی، نقدینگی در اقتصاد کافی است و ما محاسبات دقیقی انجام داده‌‌ایم.  

داده‌های دولت نشان داد که بانک اندونزی تا ۲۰ جولای، ۲۷/ ۱۲۶۳ تریلیون روپیه (۳/ ۸۴ میلیارد دلار) اوراق قرضه در اختیار داشت که از ۲۱/ ۲۷۳ تریلیون روپیه در پایان سال ۲۰۱۹، پس از کاهش تسهیلات حمایتی از اقتصاد متضرر از همه‌‌گیری، افزایش داشت. هندی یونیانتو، تحلیل‌‌گر درآمد ثابت بانک ماندری گفت: ممکن است افزایش سود اوراق قرضه، سرمایه‌‌گذاران جدیدی را جذب کند و سود اوراق سطح ورودی جذابی ایجاد ‌‌کند، اما ممکن است فروش سرمایه‌‌گذاران موجود را نیز افزایش دهد. به گفته تحلیل‌گران نومورا فروش بیشتر اوراق قرضه می‌تواند شمشیری دولبه برای بازار بدهی اندونزی باشد، در حالی که تمایل ضعیف سرمایه‌گذاری برای بازارهای نوظهور و کاهش تقاضا از سوی بانک‌های محلی با افزایش رشد وام داخلی است. آنچه این طرح را پیچیده‌‌تر می‌‌کند، این بانک توافق قابل توجهی با وزارت دارایی برای خرید ۲۲۴ تریلیون روپیه اوراق قرضه با نرخ بهره پایین در سال جاری دارد.

یونیانتو گفت که تقاضای حراج‌‌های اوراق قرضه دولتی در چند ماه گذشته ضعیف بوده و در صورت کاهش بیشتر، ممکن است بانک مرکزی اندونزی مجبور شود امسال به جای فروش، اوراق بیشتری به عنوان خریدار بخرد. این مقامات در اداره بدهی وزارت دارایی به درخواست اظهارنظر پاسخ ندادند. سری مولیان ایندراواتی، وزیر دارایی اندونزی گفته که اندونزی تلاش خواهد کرد تا هدف انتشار اوراق قرضه را در راستای روند جهانی نرخ‌‌های بهره بالاتر، کاهش دهد.  در طول این همه‌‌گیری، بانک اندونزی، نرخ سیاست کلیدی خود را در مجموع ۱۵۰ واحد پایه (bps) کاهش داد و به ۵/ ۳ درصد رساند. در راستای تکمیل فروش اوراق قرضه، بانک اندونزی گفته که نرخ بهره بازار پولی را نیز افزایش خواهد داد، اقدامی که برخی از تحلیل‌گران آن را پیشروی در افزایش نرخ می‌‌دانند.