بر اساس این گزارش، میانگین حقوق ساعتی با ۳/۰ درصد افزایش به ۹۵/۳۱ دلار رسید. هرچند میانگین حقوق ساعتی نسبت به ماه گذشته افزایش داشته، ولی میزان تغییرات سالانه دستمزد کاهشی و از ۵/۵ درصد در ماه آوریل به ۳/۵ درصد در ماه مه رسیده است. افزایش بیش از انتظار تعداد شاغلین با وجود افزایش حدودا ۱۰ سنتی میانگین دستمزدها نشان می‌دهد که فشارهای تورمی و همچنین فشار سیاست‌های ضدتورمی به میزانی نبوده که بتواند به روند اقتصاد آسیبی بزند. این موضوع احتمال افزایش بیشتر نرخ وجوهات فدرال رزرو را برای سال جاری افزایش می‌دهد. خدمات هتل‌داری و پذیرایی بیشترین میزان افزایش را میان گروه‌های دیگر داشته و با ۸۴ هزار شاغل جدید، جایگاه نخست را به خود اختصاص داده‌اند. بیشتر بخش‌های اقتصادی ایالات‌متحده به نرخ اشتغال پیش از دوران کرونای خود رسیده‌اند. در این میان خدمات هتل‌داری و پذیرایی، تولیدات صنعتی، خدمات بهداشتی و خدمات آموزش دولتی از جمله بخش‌هایی هستند که همچنان به سطوح پیش از کرونای خود نرسیده‌اند.

افزایش آمار اشتغال با وجود افزایش دستمزدها می‌تواند میزان مصرف در جامعه را افزایش دهد و همین موضوع باتوجه به آسیب‌های کرونا و جنگ اوکراین به زنجیره تامین کالاها می‌تواند موجب سرعت گرفتن آهنگ افزایش نرخ تورم شود. علاوه بر این موضوع، رشد بیش از انتظار بازار کار نیز نشان می‌دهد اقتصاد آمریکا درحال حاضر کشش افزایش بیشتر نرخ بهره را دارد. این موضوع باعث می‌شود فدرال رزرو با تردید کمتری درخصوص افزایش نرخ بهره تصمیم‌گیری کند. درحال حاضر فدرال رزرو قصد دارد نرخ بهره را در انتهای سال جاری به ۲ درصد برساند. این درحالی است که آخرین نرخ تورم هسته آمریکا ۲/۶ درصد بوده و این عدد سه برابر نرخ هدف فدرال رزرو برای تورم است. روز جمعه هفته جاری، گزارش تورم ماه مه ایالات‌متحده منتشر خواهد شد و این گزارش می‌تواند دیدگاه روشن‌تری نسبت به سیاست‌های آتی فدرال رزرو ایجاد کند. درحال حاضر، تورم ماه آوریل ایالات‌متحده ۳/۸ درصد اعلام شده و انتظار می‌رود در ماه مه نیز این رقم ثابت بماند.

با توجه به آمار منتشر شده، بازارها رفتارهای متفاوتی از خود بروز دادند. بازار سهام با توجه به بیشتر شدن احتمال افزایش بیش از انتظار نرخ بهره با فشار فروش مواجه شد‌. این درحالی است که افزایش احتمال بیشتر شدن نرخ بهره، احتمال رکود اقتصادی را نیز افزایش داد و همین موضوع موجب شد بخشی از سرمایه‌ها به سمت بازار طلا حرکت کند. به همین دلیل طلا توانست دوباره به کانال ۱۸۵۰ دلار بازگردد. دیدگاه‌ها نسبت به آینده طلا صعودی است چنان که در بازار معاملات آتی، قراردادهایی با سررسید ماه آگوست آخرین بار با قیمت ۱۸۶۷ دلار معامله شدند. با وجود افزایش احتمال نرخ بهره، بازار اوراق خزانه آمریکا نزولی بود که علت آن فروش دارایی‌های فدرال رزرو بود. اما شاخص دلار صعودی بوده و توانسته به کانال ۱۰۲ واحد برسد.