به گزارش کوین تلگراف، سرمایه‌گذاران و معامله‌گران ارزهای دیجیتال در طول هفته گذشته ۷/ ۷ میلیارد دلار از سرمایه خود را از بازار استیبل کوین تتر بیرون کشیدند. همین امر باعث شد ارزش بازار این ارز دیجیتال در این مدت حدود ۸/ ۷ درصد کاهش یابد و به ۷۶ میلیارد دلار برسد.  بر اساس گزارش‌های مربوط به ذخایر تتر در دسامبر ۲۰۲۱ (آذر ۱۴۰۰)، میزان سرمایه خارج‌شده از بازار تتر در هفت روز گذشته تقریبا دو برابر ۱/ ۴ میلیارد دلاری است که در ذخایر این ارز دیجیتال تا پایان سال ۲۰۲۱ وجود داشت.

برای حفظ پیوند قیمتی تتر و دلار ایالات‌متحده، شرکت توسعه‌دهنده تتر دارایی‌هایی مثل پول نقد، اوراق قرضه و اسناد خزانه را به عنوان پشتوانه این استیبل‌کوین خریداری می‌کند. هدف شرکت مذکور این است که پشتوانه هر یک از تترهای موجود حداقل یک دلار باشد.  طبق تازه‌ترین گزارش‌ها از ذخایر تتر، مجموع دارایی‌های این شرکت حداقل ۵/ ۷۸ میلیارد دلار است. گفتنی است که تنها حدود ۴ میلیارد دلار یا ۵ درصد از این مبلغ را پول نقد تشکیل می‌دهد.

با این حال، به نظر می‌رسد این شرکت بتواند ذخایر نقدی خود را با وجود هجوم احتمالی سرمایه‌گذاران پس از سقوط ارزش استیبل‌کوین الگوریتمی «UST» حفظ کند. شایان ذکر است که سقوط UST باعث شد سرمایه‌گذاران بترسند و نه‌تنها از استیبل‌کوین‌ها بلکه از کل بازار ارزهای دیجیتال به‌نوعی فرار کنند.

گزارش دیگری که هر ۲۴ ساعت یک‌بار به‌روزرسانی می‌شود، نشان می‌دهد ۳۶/ ۶درصد از دارایی‌های تتر در حال حاضر به‌صورت نقد نگهداری می‌شود. در نتیجه، اگر ارزش کل ذخایر تتر با ارزش بازار توکن «USDT» مطابقت داشته باشد، ارزش این دارایی‌های نقدی هم تقریبا ۸/ ۴ میلیارد دلار خواهد بود.