آسیا: تولیدات صنعتی ژاپن در ماه نوامبر با یک رکورد جهش یافت و حاکی از آن است که بهبود تولید با رفع موانع زنجیره تامین پیش از شیوع سویه اُمیکرون، به‌‌طور کامل در جریان بوده است. بازگشت مجدد صنعت خودرو نیز به افزایش ۲/ ۷ درصدی تولید نسبت به سطح اکتبر کمک کرد که بزرگ‌ترین افزایش داده از سال ۱۹۷۸ تاکنون محسوب می‌شود.

تولیدات کارخانه‌های کره‌جنوبی در ماه گذشته بیشترین جهش را از اواسط سال ۲۰۲۰ نشان دادند و بیان می‌‌کند، اختلالات عرضه که به تولید در صنایع کلیدی لطمه می‌‌زند، قبل از افزایش موارد ابتلا سویه اُمیکرون در جهان کاهش یافته است.

بخش تولید چین در ماه دسامبر به رشد خود ادامه داد و به اقتصاد پکن کمک کرد زیرا دومین اقتصاد بزرگ جهان همچنان با رکود مداوم بازار املاک مبارزه  می‌‌کند.

ایالات‌‌متحده: کسری تجارت کالای ایالات‌‌متحده در ماه نوامبر با افزایش واردات به بالاترین حد خود و رکوردی جدید رسید و این شکاف از ۲/ ۸۳ میلیارد دلار ماه قبل به ۸/ ۹۷ میلیارد دلار افزایش یافت.

اروپا: ‌‌اروپا هرگز به اندازه سال ۲۰۲۱ برای انرژی برق هزینه نکرده بود. افزایش میانگین هزینه برق در کوتاه‌‌مدت بی‌‌سابقه بود و در آلمان، فرانسه، اسپانیا و بریتانیا بیش از ۲۰۰ درصد افزایش یافت.

در منطقه نوردیک که با منابع عظیم برق آبی قصد دارد قیمت‌‌ها را محدود کند، هزینه‌ها نسبت به سال قبل ۴۷۰ درصد افزایش یافته است.

بازارهای نوظهور: بانک‌‌های مرکزی در سراسر بازارهای نوظهور با افزایش شدید تورم جهانی، هزینه‌های استقراض را در سال ۲۰۲۱ افزایش دادند و برزیل و روسیه شاهد بیشترین افزایش نرخ‌‌ بهره بودند، البته پیش‌‌بینی می‌شود برزیل در سال ۲۰۲۲ به این روند ادامه دهد.

بارندگی ضعیف در بخش‌های وسیعی از جنوب آفریقا خطرات تورم موادغذایی را افزایش می‌دهد. نرخ بیکاری برزیل در ماه اکتبر بیش از حد انتظار کاهش یافت که این امر باعث تقویت بزرگ‌ترین اقتصاد آمریکای لاتین بود.

جهان: بر اساس گزارش اقتصاد بلومبرگ، انتظار می‌‌رود اقتصاد جهان در دهه پیش‌‌رو، به‌‌طور متوسط سالانه حدود ۲/ ۳ درصد رشد کند که اندکی کمتر از میانگین ۵/ ۳ درصد دوره ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ است. در این میان چین همچنان عملکرد بهتری خواهد داشت. بر اساس داده‌ها حجم کل پول ایالات‌‌متحده، چین، منطقه یورو، ژاپن و هشت اقتصاد توسعه‌‌یافته دیگر در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به میزان ۲۰ تریلیون دلار افزایش یافت و به رکورد ۱۰۰ تریلیون دلار رسید.