مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد، تصریح کرد: فکر و انرژی نو برای تغییر و تحول در مجموعه دخانیات ضروری است و بر همین اساس با استفاده از تجربیات گذشته و استفاده از تکنولوژی روز، باید تولید داخل، به‌روزرسانی شود.  عامریان بیان کرد: با حمایت از این شرکت، باید ‌شان دخانیات کشور به جایگاه اصلی خود برگردد و در مسیر سوددهی، با شتاب جلو برود. مدیرعامل صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد گفت: ما از صنعت دخانیات حمایت خواهیم کرد و این شرکت باید وضعیت سوددهی خود را اصلاح کند. وی ادامه داد: افق تولید امسال، ۱۲‌میلیارد نخ است که باید با قوت بیشتری این رقم را افزایش دهیم.

عامریان با بیان اینکه باید به فکر تامین بازارهای داخلی و خارجی باشیم، بر اصلاح ساختاری صنعت دخانیات ایران تاکید کرد. وی افزود: با توانایی‌‌‌هایی که در آقای شیخان، مدیر جدید سراغ داریم، تحول مدیریتی بنیادین در صنعت دخانیات ایران رقم خواهد خورد. سرپرست جدید شرکت دخانیات ایران نیز گفت: مجموعه‌‌‌ای با قدمت صد ساله مثل دخانیات باید سهم زیادی در اقتصاد کشور داشته باشد. محمد شیخان تاکید کرد: نگاه ما در این صنعت، بر اجرای سیاست‌های دولت جدید و افزایش تولید است که در این راستا حمایت از تولید داخل نیز به تبع آن صورت می‌پذیرد. به گفته وی، صنعت دخانیات به بخش کشاورزی و کشاورزان توتون‌‌‌کار، گره خورده، اما با سیاست‌های غلط، هر روز بخش کشاورزی کوچک‌ترشده است.

سرپرست شرکت دخانیات ایران اظهار کرد: آن‌‌‌هایی که در دهه ۸۰ بدون مطالعه علمی، پای شرکت‌های خارجی را به صنعت دخانیات باز کردند باید امروز پاسخگو باشند که چرا سهم زیادی از بازار متعلق به شرکت‌های خارجی شده است، با این کار، کمر شرکت دخانیات ایران خم شد.

شیخان افزود: زمانی می‌توانیم به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برسیم که صنعت و تولید داخل را حمایت کنیم. در ادامه سیاوش افضلی، مدیرعامل سابق شرکت دخانیات ایران ضمن ارائه گزارشی از خدمات و عملکرد دو سال گذشته خود، به برخی چالش‌های پیش روی این شرکت و البته برخی فرصت‌‌‌ها اشاره کرد.