به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی، غلامرضا سلیمانی که در جمع اعضای شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی سخن می‌گفت با اعلام این مطلب افزود: رابطه اصلی شبکه فروش با شرکت‌های بیمه است؛ اما نهادناظر همواره برای رفع مشکلات و شنیدن دیدگاه‌های بازیگران خط مقدم صنعت بیمه آمادگی دارد.

رئیس کل بیمه مرکزی با ابراز خرسندی از حضور در جمع نمایندگان شبکه فروش صنعت بیمه تصریح کرد: اولویت نهادناظر صنعت بیمه در تدوین آیین‌نامه‌ها و همچنین بازنگری قوانین بیمه‌ای، ایفای حقوق و منافع شبکه فروش است. او از اراده بیمه مرکزی برای برطرف کردن مشکلات شبکه فروش سخن گفت و اظهار کرد: تجهیز نمایندگی‌ها و سایر ارکان شبکه فروش به ابزار الکترونیکی و دیجیتالی یک ضرورت است که نهاد ناظر و شرکت‌های بیمه از آن حمایت می‌کنند.

رئیس شورای عالی بیمه از رصد دقیق استارت آپ‌های بیمه‌ای خبر داد و تصریح کرد: رسیدگی به تخلفات در شبکه فروش سنتی و استارت‌آپ‌ها هیچ‌گونه تفاوتی ندارد و هر خلافی که با حقوق بیمه‌گران و بیمه‌گذاران منافات داشته باشد از نظر بیمه مرکزی قابل پیگیری و برخورد است.

سلیمانی از نمایندگان شبکه فروش خواست تا با حساسیت بیشتری در مسیر اعتمادسازی قدم بردارند و مسوولانه از مرحله صدور تا پرداخت خسارت در کنار آنان باشند. او در همین راستا خاطرنشان کرد: وقتی نماینده شبکه فروش در نقش مشاور امین بیمه‌گذاران ظاهر شود، نوعی پایداری شغلی نیز ایجاد خواهد شد. در ابتدا و انتهای این نشست برخی از نمایندگان کانون‌ها و تشکل‌های صنفی شبکه فروش به طرح مسائل، مشکلات و دیدگاه‌های خود پرداختند.