به گزارش کریپتو پوتیتو، داده‌های شرکت تحقیقاتی سیویک ساینس‌ نشان می‌دهد نزدیک به ۴ درصد از آمریکایی‌ها پس از سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و کسب سودهای کلان طی ۱۲ ماه گذشته از شغل خود استعفا داده‌اند. جالب اینجاست که اکثر این افراد جزو قشر کم‌درآمد محسوب می‌شدند و سالانه کمتر از ۵۰ هزار دلار درآمد داشتند. نظرسنجی‌های سیویک ساینس نشان می‌دهد که ۷ درصد از شرکت‌کنندگان فردی را می‌شناسند که پس از کسب سود از طریق سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، از شغل خود استعفا داده‌‌ است.

بررسی دقیق‌تر این موضوع نشان می‌دهد اکثر افرادی که چنین تصمیمی گرفته‌اند، جزو کارمندان و کارگرانی هستند که پایین‌ترین میزان درآمد را داشته‌اند و درآمد سالانه ۶۴ درصد از آنها کمتر از ۵۰ هزار دلار بوده است. از سوی دیگر، تنها ۸ درصد از افرادی که درآمد ۱۵۰ هزار دلار به بالا داشتند، از شغل خود استعفا داده‌اند. مارک کوبان‌، میلیاردر و کارآفرین موفق آمریکایی، نتیجه این تحقیقات را در توییتر خود به اشتراک گذاشته است. او گفته است که رشد اخیر ارزهای دیجیتال، می‌تواند در آینده باعث افزایش این تعداد شود.

کوبان در توییتر خود نوشته است: ۴ درصد از مردم آمریکا به‌خاطر کسب سود از ارزهای دیجیتال از شغل خود استعفا داده‌اند و تعداد زیادی از آنها کمتر از ۵۰ هزار دلار درآمد داشته‌اند. اکنون می‌دانیم که چرا بسیاری از مردم از شغل‌های با درآمد کم خود استعفا می‌دهند. تمام اینها قبل از جهش اخیر بازار بوده است.

این نظرسنجی همچنین نشان داده است که معامله‌گران تمام‌وقت یا دوره‌ای بازار سهام، به احتمال بسیار زیاد بیشترین افرادی هستند که در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند. سیویک ساینس همچنین از سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال و افرادی که قصد ورود به این بازار را دارند، خواسته تا بگویند که به چه دلیل درگیر معاملات این کلاس دارایی شده‌اند. تعداد زیادی از افراد، یعنی نزدیک به ۲۸ درصد، گفته‌اند که رشد ارزش سرمایه در بلندمدت دلیل اصلی ورود آنها به بازار بوده است. از طرف دیگر، ۲۳ درصد پاسخ داده‌اند که انتظار دارند در کوتاه‌مدت کسب سود کنند. دلیل ۱۲ درصد از شرکت‌کنندگان این بوده است که از شر دخالت‌های دولت خلاص شوند. ۱۱ درصد هم به موضوع حفاظت از سرمایه خود در برابر شرایط نامطلوب اقتصادی اشاره کرده‌اند. تعجبی ندارد که گروه‌های جوان‌تر در مقایسه با سایرین گرایش بیشتری به پذیرش بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال داشته‌اند. بازار ارز دیجیتال برای افرادی که کمتر از ۳۵ سال سن دارند، امیدوارکننده‌تر است. ۳۶ درصد از افراد زیر ۳۵ سال انتظار دارند که سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال آنها را از والدین‌شان ثروتمندتر کند. از طرف دیگر، برای افرادی که بیشتر از ۵۵ سال سن داشتند، این آمار تنها ۶ درصد بوده است.