این استراحت دو ماه به طول انجامید و حالا بعد از گذشت این زمان دوباره تقاضای فعال به بازار بازگشته است. آغاز فعالیت مجدد نهنگ‌های بازار و استخراج‌کنندگان که دو مهره مهم در بازار رمزارز هستند، توانست در ماه آگوست بیت‌کوین را به ۵۰ هزار دلار بازگرداند. تحلیل‌گران این صعود را تا حدی فنی می‌دانند. اما ادامه این روند برای فعالان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. برخی شاخص‌های فنی و مثبت شدن مجدد خاص جریان وجوه صرافی‌ها (BTC Net Flow)، سرمایه‌گذاران را نگران اصلاحی دیگر در بازار کرده است. اما این اتفاق می‌تواند با حمایت‌های خریداران در بازار خنثی شود تا رمزارزها بتوانند روند صعودی خود را حفظ کنند.

 سرگذشت دو ماهه رمزارزها

تب و تاب فعالان بازار رمزارزها دوباره زنده شده است. بعد از ریزشی که بازارهای جهانی از جمله بازار ارزهای دیجیتالی در ماه مه داشتند، احساسات صعودی در بازار به ندرت دیده می‌شد و حجم‌های معاملاتی ساعتی و روزانه پایینی ثبت می‌شد. اما با رسیدن به ماه آگوست و بعد از یکی، دو ماه اصلاح در بازار، دوباره فعالان به صحنه بازگشتند و بازی‌های قیمتی در روند رمزارزها کاملا مشهود شده ‌بود. در پی افزایش فعالیت معامله‌گران در بازار، بیت‌کوین روند صعودی خود را از اواخر ماه جولای آغاز کرد و توانست خود را از کانال ۳۰ هزار دلاری به بالا بکشد. تا حدی که در اواسط ماه آگوست توانست بعد از سه ماه به کانال ۵۰‌هزار دلاری برگردد. با بازگشت تقاضای فعال به بازار و شروع به کار مجدد استخراج‌کنندگان چینی، بازیگران بازار مجددا در جای قبلی خود قرار گرفتند و روند صعودی اخیر شکل گرفت.  با صعودی شدن روند بیت‌کوین، آلت‌کوین‌ها نیز وارد فاز صعودی شدند و دوباره جریان سرمایه به ثبت بازار رمزارز شکل گرفت تا حدی که ارزش کل بازار با رشدی ۸۰۰ میلیارد دلاری طی دو ماه توانست بار دیگر به کانال ۲ تریلیون دلاری بازگردد. در این میان رمزارز اتریوم که دومین ارز بزرگ دنیای دیجیتال نام دارد، توانست طی ۴۰ روز ۸۶ درصد افزایش قیمت را تجربه کند و از کانال هزار و ۷۰۰ دلاری به کانال ۳ هزار و ۲۰۰ دلاری بازگردد. سایر آلت‌کوین‌ها نیز تقریبا با همین روند طی دو ماه گذشته مسیر حرکتی خود را ثبت کردند.

  مسیر حرکت بیت‌کوین چه خواهد بود؟

بیت‌کوین که در ابتدای هفته گذشته کانال ۴۹‌هزار دلاری را از دست داد، هنوز با گذشت یک هفته از این اتفاق و حتی افت دلار در پی اخبار تعدیل سرعت خرید دارایی‌های ایالات‌متحده و طی چندین تلاش ناموفق، نتوانست مقاومت ۴۹ هزار و ۳۰۰ دلاری را پشت سر بگذارد. تحلیل‌گران فنی معتقدند در صورتی که پادشاه دنیای ارزهای دیجیتال نتواند قیمت هفتگی خود را بالاتر از این ناحیه مقاومتی به اتمام برساند، برای ادامه روند به مشکل برخواهد خورد. اما در صورتی که حداقل بتواند هفته خود را در کانال ۴۹ هزار دلار تمام کند، سرمایه‌گذاران برای ادامه روند صعودی خوش‌بین‌تر خواهند بود. یکی از تحلیل‌گران رِکت کپیتال در همین راستا گفت: ‌اگر بیت‌کوین بتواند تا پایان هفته بیش از سطح ۴۹ هزار دلار باقی بماند، می‌تواند خود را برای یک هفته امیدوارکننده آماده کند. ‌ اما شاخص جریان ورودی و خروجی از صرافی‌ها نگرانی برخی از فعالان را در بازار برانگیخته است. این شاخص در صورت مثبت بودن، نشان‌دهنده ورود ارزها و توکن‌های دیجیتالی از کیف‌پول‌های شخصی به صرافی‌ها است و بالعکس.

در روزهای اخیر میزان وردی به صرافی‌ها از میزان خروجی آنها بیشتر شده که این اتفاق شاخص BTC Net Flow را مثبت می‌کند. این امر به این معنی است که باید منتظر عرضه بیشتری در صرافی‌ها بود. این فشار فروش، درصورت عدم دخالت گاوهای بازار، می‌تواند برای روند صعودی بازار مشکل‌ساز شود.