یک مقام دولتی در همین رابطه به وال‌استریت ژورنال گفت: دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان در آمریکا به دست طالبان نخواهد افتاد.  هر چند دولت مرکزی افغانستان سقوط کرده و اشرف غنی، رئیس‌جمهور این کشور به خارج از کشور گریخته است، اما تصمیم آمریکا برای توقیف منابع دلاری افغانستان پیش از این اتفاق و پس از آن گرفته شد که چندین منطقه به دست طالبان افتاد. این تصمیم آمریکا باعث شده است تا نگرانی زیادی در بین مدیران بانکی افغانستان ایجاد شود و اجمل احمدی، رئیس بانک مرکزی افغانستان هم از این کشور فرار کرده است.

در نتیجه اقدامات اخیر آمریکا و هراس مردم، ارزش افغانی -واحد پول ملی افغانستان- به‌شدت سقوط کرده و حالا تیم مدیریتی بانک مرکزی افغانستان با توجه به محدودیت ایجاد شده توسط آمریکا برای دسترسی به منابع ارزی، کار بسیار سختی برای مدیریت شرایط و حفظ ارزش پول ملی خواهد داشت.

طبق آخرین آمار موجود، افغانستان حدود ۹ میلیارد دلار ذخایر ارزی داشته که تقریبا تمام آن در خارج از کشور و عمدتا در کشورهای غربی نگهداری می‌شده است و این یعنی دست آمریکا در مصادره این منابع باز خواهد بود. تخمین زده می‌شود تنها ۱/ ۰ درصد از کل ذخایر ارزی به دست طالبان افتاده باشد. قیمت هر دلار در حال حاضر ۶/ ۸۲ افغانی است.