طی این مدت شمار بیکاران نروژی با ۳۲ هزار نفر افزایش به ۱۵۸ هزار نفر رسیده و این درحالی است که با کاهش ۱۱ هزار نفری شمار شاغلان، ۲ میلیون و ۶۶۵ هزار نفر در این کشور شاغل هستند.

متوسط نرخ بیکاری در نروژ در بازه زمانی ۱۹۹۷ تا ۲۰۲۱ معادل ۸۴/ ۳‌درصد بوده است که بالاترین نرخ بیکاری ثبت شده مربوط به ژانویه ۲۰۱۶ با ۱/ ۵‌درصد و پایین‌ترین نرخ ثبت شده نیز متعلق به اکتبر ۲۰۰۷ با ۴/ ۲‌درصد بوده است.

از سوی دیگر نرخ بیکاری در دیگر اقتصاد منطقه اسکاندیناوی یعنی فنلاند کاهشی بوده است و نرخ بیکاری تا پایان ۱۲ ماه منتهی به مه‌ با ۳/ ۱‌درصد کاهش در مقایسه با مدت مشابه ماه گذشته به ۶/ ۹‌درصد رسیده ‌است.

طی این مدت شمار افراد بیکار فنلاندی با ۲۵هزار نفر افزایش به ۳۰۰ هزار نفر رسیده و این درحالی است که با افزایش ۱۳۸ هزار نفری شمار شاغلان، اکنون ۲ میلیون و ۵۸۰ هزار نفر در این کشور شاغل هستند.

در همین مدت نرخ اشتغال با ۹/ ۳‌درصد کاهش نسبت به ماه قبل به سطح ۱/ ۶۹‌درصد رسیده و نرخ بیکاری جوانان که شمار افراد فاقد شغل ۱۵ تا ۲۴ سال را اندازه می‌گیرد با ۴/ ۳‌درصد افزایش به ۱/ ۲۸‌درصد رسیده ‌است.

متوسط نرخ بیکاری در فنلاند در بازه زمانی ۱۹۵۹ تا ۲۰۲۱ معادل ۸۲/ ۶‌درصد بوده است که بالاترین نرخ بیکاری ثبت شده مربوط به مه‌۱۹۹۴ با ۹/ ۱۹‌درصد و پایین‌ترین نرخ ثبت شده نیز متعلق به سپتامبر ۱۹۶۱ با ۷/ ۰‌درصد بوده است.