براساس صحبت‌های تحلیلگران، بازارساز تمایل دارد که قیمت دلار را در یک کریدور مشخص قیمتی قرار دهد و اجازه ندهد که اسکناس آمریکایی از این کریدور خارج شود. کریدور موردنظر بازارساز در روزهای اخیر محدوده 24 هزار و 800 تا 25 هزار و 200 تومان بوده است و قیمت دلار به ندرت از این دامنه خارج شده است. دلار در 12‌روز گذشته تنها یک‌بار بالای محدوده 25 هزار و 200 تومان نوسان کرد و در این بازه زمانی به زیر 24 هزار و 800 تومان نیز نرفت. به گفته فعالان، تا زمانی‌که قیمت اسکناس آمریکایی از این کریدور خارج نشود، نمی‌توان شاهد نوسانات معنادار در بازار دلار بود.

برخی معامله‌گران باور داشتند، اخبار مربوط به افزایش احتمال آزادسازی دارایی‌های بلوکه‌شده ایران در کره‌جنوبی موجب شد که قیمت دلار نوسان زیادی را در روز شنبه تجربه نکند. گفته می‌شود،‌ وزرای دارایی آمریکا و کره‌جنوبی توافق کردند درخصوص دارایی‌های مسدود شده ایران در سئول با یکدیگر همکاری کنند. به گزارش «ایسنا»، سئول در تلاش است با حمایت ایالات‌متحده از یک کانال در سوئیس برای استفاده از بخشی از پول مسدود شده ایران در کره‌جنوبی برای فروش کالاهای بشردوستانه، شامل محصولات درمانی شرکت‌های سوئیسی به ایران استفاده کند. برخی معامله‌گران باور داشتند که احتمال افزایش دسترسی ایران به درآمدهای ارزی موجب شد که نوسان‌گیران با احتیاط بیشتری رفتار کنند. این در حالی بود که عده دیگری باور داشتند، بازار رفتار طبیعی هفته‌های اخیر خود را ادامه داد. در واقع از نگاه آنها،‌ متغیر افزایشی یا کاهشی در بازار حضور نداشت که زمینه‌ساز افزایش معنادار قیمت‌ها شود.

افت قیمت دلار در روز شنبه موجب شد که در بازار سکه نیز قدرت به دست فروشندگان بیفتد. در اولین روز هفته، فلز گرانبهای داخلی 50 هزار تومان افت قیمت را تجربه کرد و با از دست دادن کانال 10میلیون و 700 هزار تومانی به بهای 10میلیون و 670 هزار تومان رسید.

‌این افت در شرایطی رخ داد که اونس طلا توانسته بود بالای خط هزار و 800 دلاری بسته شود. به گفته فعالان، در صورتی‌که دلار امروز به زیر محدوده 24 هزار و 800 تومانی نرود، قیمت سکه به مسیر صعودی بازخواهد گشت. سکه در روزهای اخیر توان صعود به بالای محدوده 10 میلیون و 800 هزار تومانی را نداشته است ولی از آن‌سو به زیر حمایت 10 میلیون و 500 هزار تومانی نیز نرفته است. سکه امامی برای فتح کانال 11 میلیون تومانی، با فرض ثبات اونس طلا در محدوده هزار و 800 دلار‌ نیاز دارد که دلار در بازار داخلی به سوی مرز 26 هزار تومانی حرکت کند.