مدیریت فناوری؛ کلید بهره‌برداری از نسل چهارم انقلاب صنعتی

سرپرست پژوهش و فناوری شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت با بیان اینکه در کشور بازیگران پرشماری متشکل از نهادها و بنگاها در زمینه آی‌‌‌‌‌‌اوتی وجود دارند، گفت: با بلوغ نهادی و ارتقای مدیریت فناوری می‌توانیم از دستاوردهای حوزه آی‌‌‌‌‌‌اوتی و نسل چهارم انقلاب صنعتی استفاده کنیم. رضایی‌‌‌‌‌‌برمی تصریح کرد: هم‌اکنون توسعه صنعت نفت زودتر از توسعه مخابرات انجام شده‌است، از این‌رو امیدوارم نهادهای عرضه برای توسعه این بخش به ما کمک کنند.

در ادامه محمدصابر کرم‌‌‌‌‌‌بیگی، معاون پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز با اشاره به راه‌اندازی این پارک در خردادماه ۱۴۰۰، گفت: بدون بر‌‌گزاری هیچ فراخوانی بیش از ۲۵۰ شرکت متقاضی عضویت در پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز شده‌اند و تاکنون ۸۰ شرکت به عضویت در این پارک درآمده‌اند. معاون پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز با بیان اینکه نخستین موضوع در حوزه هوشمندسازی تبدیل بحث‌های فیزیکی به دیجیتال است، اظهار کرد: گام نخست، کنتورهای هوشمند است که برداشته شده و در ادامه سنسورایز و انتقال داده، گام‌های بعدی این کار هستند.

کرم‌‌‌‌‌‌بیگی با اشاره به اینکه پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز به‌دلیل ماهیت ملی که دارد متولی بعضی از طرح‌های پیشران کشور است، افزود: بزرگ‌ترین طرح دانش‌بنیان کشور با مصوبه ۵۰۰‌میلیون دلاری شورای اقتصاد طرح احیای چاه‌‌‌‌‌‌های بسته و کم‌‌‌‌‌‌بازده است که از سوی شرکت ملی نفت ایران به این پارک واگذار شده‌است. وی ادامه داد: مانند طرح احیای چاه‌‌‌‌‌‌های بسته و کم‌‌‌‌‌‌بازده برای هوشمندسازی صنعت گاز نیز می‌توان طرح پیشرانی را تعریف کرد.