به گزارش روابط‌عمومی سازمان مدیریت صنعتی، همایش «هشتمین دوره جایزه ملی مدیریت انرژی» هفتم خرداد ماه با حضور مسوولان، مدیران ارشد و متخصصان حوزه انرژی در مرکز همایش‌های سازمان مدیریت صنعتی برگزار و از برگزیدگان با اهدای تندیس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های نقره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای و برنزی تجلیل شد. در هشتمین همایش جایزه ملی مدیریت انرژی، ابوالفضل کیانی‌بختیاری مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی با موضوع راهکارهای انقلاب صنعتی ۴ در مدیریت و ارتقا بهره‌وری انرژی به سخنرانی پرداخت.  وی ضمن بیان سابقه و تجربه سازمان مدیریت صنعتی در طراحی و اجرای نظام‌های رتبه‌بندی و بر‌‌گزاری جوایز ملی اظهار کرد: نظام‌های رتبه‌بندی عامل محرک در افزایش قابلیت رقابت‌پذیری افزایش سودآوری با تکیه بر توانمندی داخلی؛ افزایش بهره‌وری و جلوگیری از اتلاف‌ها و ارتقای توانمندسازی و حرکت به‌سوی توسعه هستند.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی اهداف جایزه ملی مدیریت انرژی را مدیریت منابع و مصارف انرژی و افزایش سودآوری از طریق افزایش بهره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌وری منابع انرژی ارزیابی کرد و درخصوص برخی از زمینه‌های مهم کاربرد فناوری‌های انقلاب صنعتی۴ در مدیریت انرژی گفت: بهینه‌سازی مصرف انرژی همیشه یک روش موثر برای کاهش هزینه‌ها بوده‌است که با استفاده از فناوری‌های انقلاب صنعتی ۴ و به‌دنبال آن تحول دیجیتالی ایجادشده بسیار افزایش می‌یابد.  مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی افزود: اینترنت انرژی کنترل توزیع شده هوشمند را از طریق تراکنش‌های انرژی بین کاربران خود پیاده‌سازی می‌کند. این الگوی جدید تولید انرژی یک شبکه هوشمند را توسعه می‌دهد و هماهنگی و بهینه‌سازی در سیستم کلان انرژی را، بهبود می‌بخشد.

وی یادآور شد: منابع انرژی توزیع شده به واحدهای تولیدی برق یا گرما اغلب کوچک‌تر اشاره دارد که در سمت مصرف‌کننده کنتور قرار دارند. در چارچوب این مفهوم، واحدهای تولید برق کوچک و متوسط به‌عنوان مولدهای انرژی پراکنده عمل می‌کنند. علاوه‌بر این، هزینه‌های تولید انرژی را کاهش می‌دهد و از ظرفیت تولید انرژی موجود استفاده بهینه می‌کند. مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در جمع‌بندی سخنان خود اظهار کرد: ایران با وجود ۳۰۰ روز آفتابی و متوسط تابش ۵/۴ تا ۵/۵ کیلووات ساعت بر متر‌مربع در زمینه بهره‌مندی از انرژی خورشیدی از پتانسیل بالایی برخوردار است. ارائه سناریوی نقشه‌راه انرژی‌های تجدیدپذیر از سوی آژانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر و تاکید بر سهم ۳۰درصدی این نوع انرژی در سبد انرژی جهان تا سال‌۲۰۳۰، کشورمان را به‌سوی بهره‌برداری انرژی تجدیدپذیر رهنمون می‌سازد.