وی با بیان اینکه اهمیت مضاعفی برای اعمال ضوابط و مقررات باید قائل بود، افزود: شرکت ملی صنایع پتروشیمی از گذشته مقررات سختگیرانه‌‌‌‌‌‌ای در مناطق عملیاتی صنعت پتروشیمی اعمال کرده‌است. مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به تولید حدود ۵۵۰گرید انواع محصولات پلیمری و پتروشیمیایی در ۷۰ مجتمع فعال پتروشیمی کشور، گفت: تمامی مواد شیمیایی که در صنعت پتروشیمی تولید می‌شوند تنها برای کاربردهای صنعتی و پیشرفت و رفاه بشریت است. شاهمیرزایی با تاکید بر اینکه تولیدات و مجتمع‌‌‌‌‌‌های پتروشیمی هر‌ساله از سوی مجامع بین‌المللی پایش می‌شوند، تصریح کرد: صنعت پتروشیمی ایران از بالنده‌‌‌‌‌‌ترین صنایع پتروشیمی جهان است و اصول و استانداردهای علمی و ایمنی در سطح بین‌المللی در این صنعت رعایت می‌شود.

وی ظرفیت نصب‌‌‌‌‌‌شده صنعت پتروشیمی ایران را حدود سالانه ۹۲‌میلیون‌ تن عنوان کرد و ادامه داد: صنعت پتروشیمی ایران با راهبری و سیاستگذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی از سوی هلدینگ‌‌‌‌‌‌ها، سرمایه‌‌‌‌‌‌گذاران و سهامدارانی که همه پایبند به ضوابط و مقررات ایمنی هستند، اداره می‌شود. معاون وزیر نفت با بیان اینکه با وجود تحریم‌ها و محدودیت‌ها بالغ بر ۱۰۰طرح کوچک و بزرگ پتروشیمی در کشور در دست اجراست، اظهار کرد: ظرفیت نصب‌‌‌‌‌‌شده صنعت پتروشیمی تا پایان برنامه هفتم توسعه به حدود ۱۳۵‌میلیون ‌تن در سال ‌می‌رسد.

شاهمیرزایی تاکید کرد: تمامی شاخص‌های کمی و کیفی برنامه هشتم توسعه نیز مشخص شده‌است، به‌‌‌‌‌‌طوری که ظرفیت نصب‌‌‌‌‌‌شده صنعت پتروشیمی در پایانه برنامه هشتم توسعه حدود دو‌برابر ظرفیت فعلی با سبد کاملی از محصولات پلیمری و پتروشیمیایی خواهد بود که در جهان شناخته شده‌است. وی تصریح کرد: در چنین صنعتی با این عظمت و برنامه‌های توسعه‌‌‌‌‌‌ای، رعایت پدافند شیمیایی از جمله اصول و مبانی اولیه‌‌‌‌‌‌ای است که در برنامه‌‌‌‌‌‌ریزی و اجرای طرح‌های پتروشیمی به آن توجه می‌شود.   مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: چشم‌‌‌‌‌‌انداز ۲۰‌ساله صنعت پتروشیمی در حال تدوین است که صنعت پتروشیمی باید به چه سمتی حرکت کند و در چه جایگاهی باشد.