بهره‌برداری از ۲‌ میلیارد دلار پروژه صنعت نفت در سفر رئیس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌جمهوری به خوزستان

 وی با بیان اینکه ان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌جی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ال ۳۲۰۰ نخستین پروژه جمع‌آوری گازهای مشعل در غرب کارون است، توضیح داد: در این کارخانه گاز شیرین به شبکه سراسری تزریق و ترکیبات سنگین و میعانات آن‌هم به‌عنوان خوراک پتروشیمی با خط لوله به پتروشیمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر ارسال می‌شود. وزیر نفت با تاکید بر اینکه فاز ۲ این پروژه نیز تا یک سال‌دیگر به بهره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌برداری خواهد رسید ‌تا گازهای مشعل تبدیل به ارزش‌افزوده شوند، اعلام کرد: پروژه‌های دیگری هم برای جمع‌آوری گازهای مشعل در دستور کار وزارت نفت است. اوجی تصریح کرد: دو ایستگاه تقویت فشار مربوط به‌کارخانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌جی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ال۹۰۰ و ۱۰۰۰، ایستگاه نیروگاه برقی ۱۶۰ مگاواتی و چند پروژه دیگر در حوزه صنعت نفت در جریان این سفر به بهره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌برداری می‌رسند که اشتغال‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌زایی و درآمدزایی بسیار خوبی دارند.

 مردم به شایعات افزایش قیمت بنزین توجه نکنند

وی در ادامه با تاکید بر اینکه هیچ برنامه افزایش قیمت بنزین در دستور کار نیست و مردم به شایعات توجه نکنند، گفت: مجلس در بودجه‌۱۴۰۲ به وزارت نفت تکلیف کرده که سوخت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیری از طریق کارت سوخت شخصی انجام شود، اکنون ۲۹‌میلیون خودرو در کشور وجود دارد که همه دارای کارت سوخت هستند و تهیه کار سوخت هم فرآیند یک ماهه دارد. وزیر نفت بیان کرد: خواهش ما از مردم این است که از کارت شخصی خود استفاده کنند، البته کارت‌های سوخت هوشمند جایگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها هم جمع‌آوری نشده و فقط تعداد آنها کم شده و اگر جایگاهی بگوید کارت سوخت اضطراری ندارد، تخلف است.

 شرکت‌های بزرگ روس و چینی به ایران می‌آیند

وی در ادامه به بر‌‌گزاری بیست‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌وهفتمین نمایشگاه صنعت نفت اشاره کرد و گفت: بزرگ‌ترین نمایشگاه صنعت نفت در روزهای پایانی اردیبهشت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ماه برگزار می‌شود و از همه شرکت‌های بزرگ و قدر داخلی و خارجی صنعت نفت دعوت شده‌است، از جمله شرکت‌های روس و چینی و شرکت بزرگ گازپروم و قراردادها و تفاهم‌نامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های خوبی در بخش بالادست و پایین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دست نفت امضا خواهد شد.