دوربین‏های عکاسی شخصی با کیفیت

فارنت: شرکت فوجی‏فیلم از ۴ مدل دوربین‏ عکاسی شخصی جدید با نام‏های X-Pro۲، X۷۰، X-E۲S و XP۹۰ رونمایی کرد. از آنجا که کیفیت محصولات این شرکت به اندازه کافی شناخته شده است، بهتر است بدون هیچ مقدمه‏ای به مشخصات دوربین‏های جدید آن بپردازیم. بر این اساس دوربین X-Pro۲ که به نوعی نسخه ارتقا یافته X-Pro۱ و پرچمدار سری X این شرکت به حساب می‏آید، به لنزی ۲۴ مگا پیکسلی از نوع CMOS III و پردازشگر تصویر X-Processor تجهیز شده است. به گفته شرکت سازنده، این تراشه قادر است نسبت به نمونه قبلی خود تا ۴برابر سریع‏تر عملیات پردازش تصویر را انجام دهد.

از دیگر قابلیت‏های ویژه این محصول می‏توان به منظره‏پردازی موسوم به Hybrid Multi Viewfinder اشاره کرد که می‏تواند چند سوژه را پیدا و در یک قالب جای دهد. به زبان ساده‏تر با این قابلیت یک منظره نوری استاندارد را مستقیما در اختیار خواهید داشت که برای انعطاف‏پذیری بیشتر، قابلیت پیش‏نمایش تنظیمات و نمایش الکترونیکی در بالای دید مستقیم نیز به آن اضافه شده است. علاوه‌بر این دوربین X-Pro۲ دارای سیستم فوکوس خودکار با ۲۷۳ نقطه AF بوده که در یک کادر می‏تواند ۷۷ نقطه و ۴۰ درصد ناحیه تصویربرداری را پوشش دهد. این محصول دارای دو درگاه کارت حافظه میکرو از جنس آلیاژ منیزیوم، اولی برای استفاده از حافظه‏های ساخت فوجی‏فیلم و دیگری سازگار با حافظه‏های سرعت‏بالای UHS-II و نمایشگر ۳ اینچی از نوع LCD است. دوربین X-Pro۲ که قادر است ویدئوهایی با وضوح ۱۰۸۰P پیکسل با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه در قالب فرمت RAW ضبط کند، از ماه آینده با قیمت ۱.۶۹۹ دلار راهی بازار خواهد شد.

مدل X۷۰ نیز دارای مشخصاتی از جمله سنسور ۲/ ۱۶ مگاپیکسلی APS-C X-Trans CMOS II مجهز به لنز فیکس ۲/ ۱۸ میلی‏متری با گشادگی دیافراگم F۲.۸، سیستم فوکوس خودکار ۴۹ نقطه‏ای، بازه ISO بین ۱۰۰ تا ۵۱۲۰۰ و نمایشگر لمسی ۳ اینچی LCD است. این دوربین با قدرت تصویربرداری با وضوح ۱۰۸۰P و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه و همچنین مجهز به مودم داخلی وای‏فای نیز با قیمت ۶۹۹.۹۵ به بازار عرضه خواهد شد. X-E۲S نیز دوربینی با ظاهری کلاسیک است که دارای سنسور ۳/ ۱۶ مگاپیکسلی APS-C Trans CMOS II، سیستم فوکوس خودکار ۴۹ نقطه‏ای و شاتر الکترونیکی بی‏صدا با حساسیت ISO ۵۱۲۰۰ است. این محصول نیز با بهره‏گیری از لنز ۵۵ میلی‏متری XF۱۸ می‏تواند با وضوح ۱۰۸۰P پیکسل و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه تصویربرداری کند. طبق وعده شرکت سازنده، مدل X-E۲S از ماه آینده با قیمت ۹۵/ ۹۹۹ دلاری قابل سفارش خواهد بود.

در نهایت جدید‏ترین دوربین معرفی شده فوجی‏فیلم XP۹۰ نام دارد که در زمره محصولات جان سخت و مقاوم در برابر آب این شرکت جای می‏گیرد. از جمله مشخصات سخت‏افزاری این مدل نیز می‏توان به بهره‏مندی از لنز ۴/ ۱۶ مگاپیکسلی ۲/ ۱ اینچی CMOS با قابلیت زوم اپتیکال ۵X و همچنین قدرت تصویربرداری با وضوح ۱۰۸۰P و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه، نمایشگر ۳ اینچی از نوع LCD با پوشش ضد بازتاب، مودم داخلی وای‏فای، مقاومت تا عمق ۱۵ متری آب شیرین در دمای منفی ۱۰ درجه سانتی‏گراد و تحمل ضربات وارد شده هنگام افتادن از فاصله ۷۵/ ۱ متری اشاره کرد. دوربین XP۹۰ قرار است از ماه آینده در رنگ‏های آبی، زرد، سبز گرافیتی و نارنجی گرافیتی با قیمت ۹۵/ ۲۲۹ دلار به بازار عرضه شود.