دنیای اقتصاد: اینترنت اشیا یکی از مهم‌ترین پدیده‌های تکنولوژی در سال‌های اخیر است که در سال گذشته میلادی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و در نتیجه رشد خوبی داشته است. به این ترتیب است که خانه‌های هوشمند حالا چندان هم دور از ذهن و عجیب به نظر نمی‌رسند. وقتی صحبت از خانه‌های هوشمند به میان می‌آید، اغلب ما به فکر قفل‌های هوشمند و سیستم‌های سرگرمی هوشمند می‌افتیم. با این حال اما بد نیست نظر خانم‌های خانه را بپرسیم؛ برای آنها اما نوآوری قبل از هر چیز از آشپزخانه‌شان آغاز می‌شود. پخت و پز غذا این روزها به کاری متفاوت از آنچه در گذشته بوده، تبدیل شده است. با این اوصاف به ابزارهای جدیدی برای این کار هم نیاز است. بنابراین وب سایت thenextweb.com به تازگی به بررسی و معرفی بهترین گجت‌های ویژه آشپزخانه در سال 2015 پرداخته است که با آنها در اینجا آشنا می‌شویم:
کتری هوشمند iKettle 2.0

اگر به نوشیدنی‌های گرم علاقه دارید و مخصوصا در روزهای تعطیل بیش از همیشه به آنها پناه می‌برید، این کتری احتمالا گزینه خوبی برای شما خواهد بود. کتری iKettle ۲.۰ این امکان را به شما می‌دهد تا آب را جوش بیاورید بدون آنکه لازم باشد بالای سر آن بایستید و مراقبت کنید. تنها کافیست از طریق اپلیکیشن ویژه این کتری، کار آن را از روی موبایل هوشمند یا تبلت‌تان کنترل کنید. این کتری هوشمند در حال حاضر با قیمت ۱۰۰ پوند در بازار عرضه می‌شود.

ترازوی Drop

احتمالا اغلب ما ترجیح می‌دهیم هنگام آشپزی، اندازه محتویات را به صورت چشمی و تخمینی بسنجیم. با این حال اما این کار اشتباهات خود را به همراه دارد و قطعا می‌تواند روی طعم و مزه غذا تاثیر بگذارد. بنابراین یک ابزار مناسب در این راه کمک خوبی است. Drop در واقع یک ترازوی هوشمند است که همراه با اپلیکیشن ویژه خودش می‌تواند هر مواد و محتویاتی را که مد نظر شما باشد، اندازه‌گیری کند. این ترازو ساختار دقیقی داشته و با اندازه‌های رایج در آشپزخانه‌ها سازگار است. با کمک این ابزار هوشمند می‌توانید دستور پخت مورد نظرتان را انتخاب و سپس مواد لازم را با دقت اندازه‌گیری کنید. این ترازوی هوشمند در حال حاضر با قیمت ۱۰۰ پوند در بازار به فروش می‌رسد.

حسگر پرورش گیاهان Flower Power

پخت و پز با مواد تازه و سالم به‌خصوص اگر خودتان آنها را تولید کرده باشید، حس و حال بسیار خوبی دارد. بنابراین ابزار هوشمند Flower Power از شرکت Parrot می‌تواند انتخاب خوبی در این زمینه باشد. این ابزار به شما برای پرورش گیاهان کمک می‌کند. حسگر جالب این گجت ساختاری شبیه به گیاه دارد و می‌تواند در کنار گیاه طبیعی شما در خاک قرار بگیرد تا از طریق اپلیکیشن ویژه خودش به شما بگوید که برای سلامت و رشد بهتر گیاهتان دقیقا باید چه کارهایی انجام بدهید. بد نیست بدانید که برای خرید این ابزار جالب باید ۶۰ پوند بپردازید.

یخچال هوشمند Samsung

این یخچال جالب و هوشمند مجهز به یک صفحه نمایش تمام لمسی ۸ اینچی مجهز به اتصال Wi-Fi است که امکان دسترسی به تمام اپلیکیشن‌های ویژه آشپزی، سرویس‌های موسیقی و رادیو برای سرگرمی در آشپزخانه را به کاربرانش می‌دهد. این صفحه نمایش همچنین نقش یک یادداشت هوشمند و تعاملی روی یخچال را به خوبی ایفا می‌کند. یخچال هوشمند سامسونگ در حال حاضر با قیمت ۳ هزار و ۶۰۰ پوند در بازار عرضه می‌شود.

ماهیتابه هوشمند Pantelligent

اگر بارها برای‌تان پیش آمده که استیک را بیش از حد پخته یا حتی سوزانده باشید، این ماهیتابه حتما به کارتان می‌آید تا به این ترتیب استرس کمتری هنگام پخت و پز داشته باشید. Pantelligent دارای یک حسگر دما در مرکز خودش است که از طریق اپلیکیشن ویژه‌اش می‌‌تواند شما را از میزان درست و لازم پخت یک غذا آگاه کند. البته لازم است که شما در این اپلیکیشن اطلاعاتی را درباره غذایی که می‌خواهید بپزید، وارد کنید و کلید روی دسته ماهیتابه هوشمند را فشار دهید. این ماهیتابه هوشمند در حال حاضر با قیمت ۱۹۹ دلار در بازار عرضه شده و به فروش می‌رسد.

ظروف هوشمند Neo

هیچ چیز بدتر از آن نیست که تصمیم به پخت غذا بگیرید و ناگهان متوجه شوید که مواد مورد نیازتان تمام شده است. ظروف هوشمند Neo می‌توانند کمک خوبی در این زمینه باشند. این ظروف به‌خوبی و با کنترل و بررسی میزان مواد باقیمانده داخلی ظرف می‌توانند کاربران را از طریق اپلیکیشن ویژه‌شان مطلع کنند. به این ترتیب دیگر هرگز با مشکل تمام شدن مواد مورد نیازتان مواجه نخواهید شد. این ظروف هوشمند با قیمت ۹۹ دلار برای دو ظرف در بازار به فروش می‌رسند.