سیستم AirTouch تمام لمسی در خودروی جدید BMW

دنیای اقتصاد: نمایشگاه CESسال گذشته شرکت بی‏ام‏دبلیو از رابط کاربری ماشینی انسانی خود به همراه نمایه‏های کنترلی حرکتی ویژه آن رونمایی کرد. قابلیتی که در سال ۲۰۱۵ میلادی در خودروهای سری ۷ این شرکت آلمانی به‌کار گرفته شد. با این وجود بی‏ام‏دبلیو قابلیت کنترلی جدیدی را در برنامه‌های خود گنجانده که در نمایشگاه هفته آینده CES ۲۰۱۶ به‏طور کامل از آن رونمایی خواهد شد.

AirTocuh، قابلیتی است که نسخه فوق‌پیشرفته سیستم کنترل حرکتی سال گذشته به شمار می‏آید. سیستم به‏کار گرفته شده در سری ۷ خودروهای بی‏ام‏دبلیو به قابلیت‏های کنترلی ابتدایی مانند تنظیم صدا تجهیز شده اما ایرتاچ این امکان را فراهم خواهد کرد تا از صفحه‏نمایش موجود در خودرو به‌عنوان یک صفحه‏لمسی و البته بدون نیاز به تماس انگشت با سطح و تنها از طریق مجموعه‏ای از سنسورهای داخل خودرو استفاده کرد. در واقع با حرکت دادن دست در داخل خودرو، فضایی شبیه به استفاده از موشواره در رایانه‏ها فراهم خواهد شد تا از این طریق بتوانید به گزینه مورد نظر خود در میان منوها برسید. در نهایت راننده می‏تواند با استفاده از دکمه ویژه‏ای روی فرمان، انتخاب خود را نهایی کرده یا سرنشین می‏تواند از دکمه موجود روی درب خودرو برای تایید گزینه‏ها استفاده کند.

اگرچه در نگاه اول، این راهکار کمی پیچیده به‏نظر می‏رسد، اما بی‏ام‏دبلیو عنوان کرده نرم‏افزار ایرتاچ را به‏گونه‏ای طراحی کرده تا به‏طور خودکار، جابه‌جایی و پیمایش میان منوهای مختلف را بدون کلیک کردن اضافی، امکان‏پذیر سازد. این در حالی است که شرکت‌های مختلف خودروسازی رفته‌رفته بر تعداد محصولاتی که در جهت جلوگیری از برهم‏ خوردن تمرکز رانندگان تولید می‏شود، می‏افزایند. سیاستی که با افزایش تعداد برنامه‏های کاربردی و سیستم‏های کنترلی درون خودرویی، پیاده‏سازی آن بیش از پیش ضروری به‏نظر می‏رسد.همانند آنچه در خصوص سیستم کنترلی سال گذشته شاهد بودیم، ایرتاچ هم احتمالا در قالب نسخه اولیه، روی مدل‏های جدید بی‏ام‏دبلیو و احتمالا i۸ Spyder (که گفته می‏شود در نمایشگاه CES در معرض نمایش قرار خواهد گرفت) به‏کار گرفته خواهد شد.