رونق فروش درآخرین روزهای سال 2015

دنیای اقتصاد: در انتهایی‌ترین روزهای سال ۲۰۱۵ میلادی شرکت‌های بزرگ تکنولوژی همچنان در حال رقابت برای ارائه محصولات جدیدشان هستند و روزهای شلوغی در بازار کالاهای آی‌تی پیش روی تولیدکنندگان قرار گرفته است.در بازار تولید محصولات جدیدی در زمینه تبلت و لپ‌تاپ کمپانی‌ها در تلاشند که بازار رقابت را در کشاکش خریدهای آخر سال مصرف‌کنندگان از دست ندهند و برخی نیز با معرفی محصولات جدید که فروش‌شان تا چندی دیگر آغاز می‌شوند خریداران دست به نقد را منتظر نگه می‌دارند. در ادامه به برخی از آخرین محصولات معرفی شده به بازار در هفته اخیر اشاره شده است.

به‌تازگی یک تبلت از سامسونگ معرفی شده که مجوز بلوتوث و وای فای را به ترتیب از گروه Bluetooth Special Interest Group و اتحادیه وای فای (WFA) دریافت کرده است. این محصول یک تبلت ۸ اینچی و به احتمال زیاد از سری تبلت‌های رده پایین گلکسی تب سامسونگ است. نسخه‌هایی آزمایشی این محصول چندی پیش در هند آزمایش شد. قیمت حدودی این محصول ۱۰۰ تا ۱۰۵ دلار خواهد بود.همچنین شرکت ایسر هم قصد دارد توانایی‌اش را در تولید نوت‌بوک‌ها آزمایش کند به همین دلیل در هفته گذشته این کمپانی دو مدل Predator و Nitro را معرفی کرده است. مدل‌های سری Nitro از نظر ظاهری نسبتا ساده طراحی شده اما از نظر سخت‌افزاری با توانایی لپ تاپ‌های سری گیمینگ قابل مقایسه است.V Nitro Black Edition یک لپ‌تاپ ۶/ ۱۵ اینچی فول اچ دی دارای نمایشگر نوع IPS است و دارای پردازنده‌ Core i۷ ۶۷۰۰HQ از نسل جدید پردازنده‌های اینتل است. این پردازنده دارای ۶ مگابایت حافظه cache بوده و با فرکانس ۶/ ۲ تا ۵/ ۳ گیگاهرتز به پردازش اطلاعات کاربر می‌پردازد.

Nvidia مدل GTX۹۶۰ به همراه ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی برای تدوین فیلم و عکس، کارهای گرافیکی و اجرای روان بازی‌های با گرافیک بالا مناسب است. برای حافظه ذخیره‌‏سازی علاوه بر حافظه یک ترابایتی، ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD در نظر گرفته شده است. ویندوز ۱۰، سه عدد پورت USB ۳.۱، بلوتوث، اتصال بی‌سیم AC، WiFi مجهز به دو آنتن، پشتیبانی از سامانه چند لمسی پد، باتری ۳ سلولی از دیگر ویژگی‌های این نوت بوک است.کمپانی دل (DELL) نیز اخیرا نسل جدید لپ‌تاپ Latitude ۵۰۰۰ خود را با بدنه فیبر کربن و در مدل‌های مختلف سخت‌افزاری معرفی کرده است. این لپ‌تاپ به دلیل دارا بودن پوشش فیبر کربنی بسیار سبک بوده و از استحکام بالایی برخوردار است. این محصول در دو اندازه با صفحه نمایش‌های ۱۴ اینچ و ۱۵ اینچ ارائه می‌شود. این محصوص جدید به همراه نسل ششم پردازنده‌های اینتل موسوم به Skylake ارائه می‌شود که در بهترین مدل به پردازنده چهار هسته‌ای در کنار فناوری vPro ختم می‌شود. حافظه‌های داخلی HDD و SSD نیز دیگر انتخاب کاربران Latitude ۵۰۰۰ خواهد بود که در بهترین حالت یک ترابایت فضا خواهد داشت. ویژگی خوب این محصول دل استفاده از فیبر کربن در این نوت بوک است که دوباره بازیافت شده و تقویت آن توسط مواد پلاستیکی باعث شده است که در مقایسه با نسل پیش، ۲۷ درصد باریک‌تر و ۱۸ درصد سبک‌تر است. علاوه بر آن نسخه ۱۵ اینچی این محصول از درگاه USB Type-C نیز بهره می‌برد. تمامی مدل‌های Latitude ۵۰۰۰ از هم اکنون و با قیمت پایه ۹۹۹ دلار در بازارهای آمریکای شمالی در دسترس است.

اما محصول دیگر از کمپانی اپل آی‌پد ایر ۳ است که خیلی زود قرار نیست به بازار بیاید و خریداران باید تا ماه‌های میانی سال ۲۰۱۶ میلادی صبر کنند.بر اساس آنچه از مشخصات این محصول فاش شده است تبلت فوق دارای سایز صفحه مشابه آی‌پد ایر ۲، با رزولوشن و سرعت و قدرت سخت‌افزاری بالا است.گفته می‌شود این محصول از فناوری جدید لمس سه‌بعدی که در آخرین آی‌فون‌های اپل یعنی آی‌فون‌های ۶ اس و ۶ اس پلاس به کار رفته بود برخوردار نیست.در ادامه اما شرکت ال جی قرار است جدیدترین مانیتورهای گیمینگ و لپ‌تاپ‌های Ultra PC خود را نشان دهد. اگرچه این محصولات جدید قرار است در نمایشگاه CES ۲۰۱۶ معرفی و ارائه شوند.جدیدترین مانیتورهای ال جی UltraWide ۲۱:۹، مانیتورهای گیم ۴K و لپ‌تاپ‌های Ultra PC است که برای پاسخ به تقاضاهای سرگرمی امروزی طراحی شده‌اند.نمایش مانیتورهای ال‌جی قرار است در چند بخش باشد. یک بخش برای گیمرها و حرفه‌ای‌های دیجیتال است که مانیتورUltraWide™ منحنی ۲۱:۹ با صفحه ۳۴ اینچی (مدل ۳۴UC۹۸) را در بر می‌گیرد. این مانیتور صفحه نمایش بزرگ QHD۳۴۴۰ ×۱۴۴۰ دارد و فناوری بهبود تصاویر IPS و قابلیت‌های استریمینگ برای برطرف کردن نیازهای گستره وسیعی از کاربران نظیر گیمرها و حرفه‌ای‌های رسانه‌های دیجیتال در طراحی این مانیتور در نظر گرفته شده است. مانیتور Ultra HD ۴K دیگر شرکت ال‌جی که از لحاظ کیفیت مشابه است مدل ۲۷UD۶۸ است که تصاویری بسیار شفاف دارد. هر دو این مانیتورها از فناوری پیشرفته AMD به نام FreeSync برای تجربه جاری و یکپارچه بازی و بدون هیچ‌گونه فریم شکسته، شطرنجی و مصنوعی استفاده می‌کنند.