ترافیک اینترنتی در اختیار شبکه‌های اجتماعی

دبیر شورای عالی فضای مجازی با انتقاد از اینکه حجم تولید محتوای دیجیتالی در کشور در سطح پایین قرار دارد، گفت: بیشترین حجم ترافیک اینترنتی در کشور در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرد. به گزارش خبرگزاری مهر، سید ابوالحسن فیروزآبادی در مراسم افتتاح بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ، با اشاره به الزامات پیش‌روی فضای مجازی در کشور گفت: کاهش آلودگی کلانشهرها نیاز به توسعه صنعت و اقتصاد سبز دارد و در این زمینه باید صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات رشد کند.

وی دومین الزام مدنظر در فضای مجازی را توجه به گسترش بازار کار عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون کشور ۲۲ میلیون نفر نیروی کار دارد که ۵/ ۴ میلیون نفر از آنها دارای تحصیلات کارشناسی و بالاتر از آن است و پیش‌بینی می‌شود ظرف چهار سال آینده ۵/ ۴ میلیون نفر دیگر نیز به این جمع اضافه شوند. بر این اساس تا چهار سال آینده به ازای هر دو نفر فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی و بالاتر، یک نفر نیروی غیرتحصیلکرده و کمتر از کارشناسی وارد بازار کار می‌شود.دبیر شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: بر این اساس در برنامه ششم توسعه، موضوع گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات و اقتصاد دیجیتالی مورد تاکید جدی قرار گرفته است.

فیروزآبادی با بیان اینکه برای توسعه این بخش نباید به صورت نامتوازن عمل کنیم، گفت: نباید تنها به توسعه زیرساخت‌ها توجه کرد‌ و موضوع ایجاد محتوا و اشتغال را جدی نگرفت.رئیس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به نگرانی‌های موجود از نظام ناکارآمد در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، خاطرنشان کرد: تاکنون نتوانسته‌ایم نظام کارآمدی در این بخش تدوین کنیم و شاهد هستیم که موضوعات قانون‌گذاری، تعرفه‌گذاری و پروژه‌هایی مانند شبکه‌های توزیع محتوا و مراکز تبادل ترافیک و بخش‌های اقتصادی در این حوزه شکل نگرفته است.