روند سریع نصب و استفاده از ویندوز 10

دنیای اقتصاد: ویندوز ۱۰ هم بالاخره آمد و اتفاقا با استقبال خوبی هم در میان کاربران مواجه شد. حالا انتظار می‌رود که این نسخه از ویندوز بیشترین میزان نصب تا حالا را در میان دیگر نسخه‌های این سیستم عامل به خودش اختصاص بدهد؛ راهی که در آن ویندوز XP و ویندوز ۷ را پشت‌سر گذاشته است.

موسسه تحقیقاتی گارتنر به تازگی بررسی‌هایی انجام داده است که نشان می‌دهد ۵۰ درصد از کسب‌وکارها تا ماه ژانویه سال ۲۰۱۷ استفاده از ویندوز ۱۰ را آغاز خواهند کرد. «استیو کلین‌هانس» یکی از کارشناسان این موسسه تحقیقاتی در این مورد می‌گوید: «در بازار مصرفی، ارائه به‌روزرسانی رایگان در کنار پشتیبانی محصولات و دستگاه‌های زیادی از یک سیستم عامل می‌تواند به موفقیت آن کمک زیادی بکند. این همان چیزی است که باعث خواهد شد تا پایان سال ۲۰۱۵ ده‌ها میلیون نفر کاربر این سیستم عامل را نصب و استفاده کنند. برای کاربران تجاری یا کسب و کارها، انتظار می‌رود روند نصب و استفاده از ویندوز ۱۰ بسیار سریع‌تر از ویندوز ۷ باشد که ۶ سال پیش به بازار آمد.»

عوامل مختلفی باعث افزایش میزان مهاجرت کاربران به ویندوز ۱۰ می‌شوند که این موضوع با آگاهی از اینکه مایکروسافت تا ماه ژانویه سال ۲۰۲۰ همچنان به پشتیبانی از ویندوز ۷ ادامه می‌دهد، جالب‌توجه به نظر می‌رسد. در واقع پشتیبانی گسترده ویندوز ۱۰ از ابزارها و دستگا‌ه‌های مختلف تاثیر زیادی بر تصمیم‌گیری کاربران در این مورد خواهد داشت. نتیجه نهایی این است که بسیاری از بنگاه‌های تجاری و کسب‌وکارها تصمیم دارند استفاده از ویندوز ۱۰ را از نیمه اول سال ۲۰۱۶ شروع کنند. کارشناسان موسسه تحقیقاتی گارتنر انتظار دارند که دست‌کم نیمی از بنگاه‌های تجاری استفاده از محصولات مبتنی بر ویندوز ۱۰ را تا آغاز سال ۲۰۱۷ شروع کنند و انتظار می‌رود این روند به‌کارگیری ویندوز ۱۰ برای کاربران تجاری تا سال ۲۰۱۹ طول بکشد.