«7/ 4 اینچ» محبوب‏ترین اندازه در بازار تلفن‏ همراه

فارنت: برخی کاربران تلفن همراه اندازه ۷/ ۴ اینچی را مناسب‏ترین اندازه در تلفن‏های همراه برای استفاده روزمره می‏دانند، اگرچه هر روز بر تعداد کاربران گوشی‏های با اندازه صفحه نمایش بزرگ اضافه می‏شود اما ظاهرا گوشی‏های با صفحه نمایش ۷/ ۴ اینچی همچنان از محبوبیت بالایی برخوردارند.

در گزارش جدید منتشر شده از سوی مرکز تحقیقات DeviceAtlas مطمئنا یکی از چیزهایی که نظر همه را به خود جلب کرده سهم اندازه‏های مختلف صفحه نمایش و رزولوشن آنها در بازارهای جهانی است. این گزارش از اطلاعات ترافیک اینترنت جمع‏آوری شده و شامل اطلاعات مختلفی ازجمله سیستم‌عامل گوشی‏های تلفن همراه، مرورگرهای مورد استفاده، اندازه صفحه نمایش و رزولوشن آنها است.این اطلاعات نشان می‏دهد که اگرچه صفحه نمایش‏های با اندازه بالاتر از ۵ اینچ به جذب مشتریان بازار ادامه می‏دهند اما اندازه ۷/ ۴ اینچ در میان صفحه نمایش‏ها از بالاترین درجه محبوبیت برخوردار است.در میان انواع اندازه رزولوشن صفحه نمایش نیز اندازه رزولوشن ۷۵۰ در ۱۳۳۴ پیکسل از محبوبیت خاصی برخوردار است که دلیل این موضوع را تنها می‏توان ناشی از محبوبیت آی‌فون ۶ و آی‌فون ۶ اس دانست، چرا که این اندازه رزولوشن تنها توسط اپل و در این گوشی‏های هوشمند به صورت جهانی عرضه می‏شود.

دومین اندازه محبوب صفحه‏نمایش بنابر این گزارش، اندازه ۵ اینچی است و دومین اندازه رزولوشن محبوب در بازار نیز ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل است. حالا که صحبت از پیکسل است بد نیست بدانید که اندازه Quad HD یا همان ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰پیکسل که سازندگان گوشی‏های هوشمند پرچمدار به آن علاقه خاصی نشان می‏دهند در سهم بازار خود رشد نشان داده است. در کشورهایی مانند ایالات متحده این اندازه از سهم بازار ۱۰درصدی در میان کاربران برخوردار است اما در کشورهای دیگری مانند هندوستان این سهم به بالاتر از ۱۲ درصد هم رسیده است. ایالات متحده همچنین در استفاده از فبلت‏ها، یعنی اندازه بالاتر از ۵/ ۵ اینچ نیز پیشرو بوده است.