ایسنا: شرکت تلیت که صاحب فناوری جدید ایجاد ارتباط میان اجسام و برنامه‏ها است، اخیرا موفق به فروش فناوری خود به شرکت سلوکاتور شده‏ است. سلوکاتور از این فناوری برای توسعه نانوسیستم جدید خود استفاده خواهد کرد.

تلیت (Telit) یکی از شرکت‏های پیشرو در جهان در حوزه اینترنت اشیا (IoT) است. این شرکت اخیرا اعلام کرده است که از سوی اداره سلوکاتور (Cellacator) به‏عنوان شرکت همکاری برای توسعه نانوسیستم این شرکت موسوم به Cello Track انتخاب شده‏ است. سلوکاتور قرار است از زیرساخت‏های ابری این شرکت برای نانوسیستم جدید خود استفاده کند. این پلت‏فرم جدید امکان ایجاد تماس‏های ضروری میان ادوات، مدیریت سیستم و ادغام عملکردها را فراهم کرده تا با این کار این نانوسیستم بتواند در بازارها و صنایع مختلف جهان مورد استفاده قرار گیرد. این نانوسیستم می‏تواند وضعیت کالاها را به‏ صورت زنده رصد کند. برای مثال، موقعیت و شرایط لحظه به لحظه کالا را با استفاده از شبکه حسگری بی‏سیم رصد می‏کند. این حسگرها قادرند شرایط را رصد و ثبت کنند و با استفاده از برنامه‏ای انعطاف‏پذیر برای کسب‌وکار و با به‌کارگیری قوانین از پیش تعیین شده مدیریت اتفاقات را به عهده می‏گیرد.

جوشا روزانکسی از مدیران شرکت تلیت می‏گوید: «ما تقاضای زیادی از سوی بازار نسبت به نانوسیستم شرکت سلوکاتور شاهد هستیم. این فناوری نیز وابسته به پلت‏فرم ما است که با این کار، ما می‏توانیم وارد بازار جدید اینترنت برای همه چیز شویم. با استفاده از این پلت‏فرم جدید، فناوری نانوسیستم سلوکاتور می‏تواند شرایط بهتری در بازار داشته باشد.» گیدئون روگووسکی از مدیران شرکت تلیت می‏گوید: «این شرکت مشتری خوبی برای ماژول‏های ما طی یک دهه گذشته است و ما خوشحالیم که این شرکت تصمیم به استفاده از پلت‏ فرم جدید تلیت گرفته است.» پلت‌فرم جدید شرکت تلیت می‏تواند اجسام را به برنامه‏ها متصل کند. با این کار می‏توان اجسام را از راه دور و با استفاده از برنامه‏های تلفن همراه کنترل کرد.