خبرگزاری مهر: دبیر شورای عالی فضای مجازی از تعیین تکلیف شوراهای موازی با این شورا در جلسه آینده شورای عالی فضای مجازی خبر داد. ابوالحسن فیروزآبادی، درباره دستور جلسه آینده شورای عالی فضای مجازی گفت: یکی از اولویت‌های مدنظر شورای عالی فضای مجازی که قرار است در جلسه آینده این شورا مطرح شود موضوع بازی‌های رایانه‌ای است که کلیات آن در آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی نهایی و تصویب شده است.

وی ادامه داد: قرار است در این جلسه، سند بازی‌های رایانه‌ای برای نهایی شدن در شورای عالی فضای مجازی مطرح شود و به تصویب برسد. همچنین در این جلسه، بحث تعیین تکلیف شوراهای موازی در حوزه فضای مجازی را نیز در دستور طرح و بررسی خواهیم داشت. وی در مورد انتقادی که به طرح اولویت‌های مدنظر شورای عالی فضای مجازی وارد است، گفت: بررسی موضوع بازی‌های رایانه‌ای تنها یک جلسه از شورای عالی فضای مجازی را به خود اختصاص داده و در جلسه آینده هم تنها بخشی از یک جلسه به آن اختصاص خواهد یافت.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با تاکید بر اهمیت مقوله بازی‌های رایانه‌ای که در این شورا در اولویت قرار گرفته است خاطرنشان کرد: حوزه سرگرمی‌ها و رایانه‌ای دارای اقتصاد قابل توجهی است به اضافه آنکه مهم‌ترین بخش از قشر کشور را که نسل جوان و نوجوانان ما هستند به خود اختصاص داده و وقت این قشر را پر می‌کند. براین اساس طبیعی است که برای این موضوع اهمیت قائل شویم.