بزرگ‌ترین نمایشگر OLED جهان تولید شد

بزرگ‌ترین نمایشگر OLED جهان تولید و در فرودگاه بین‌المللی اینچئون کره‌جنوبی نصب شد. به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت ال‏جی الکترونیکس، دو دستگاه از بزرگ‌ترین نمایشگرهای OLED جهان را در فرودگاه بین‏المللی اینچئون کره‌جنوبی رونمایی کرد. این شرکت برای طراحی دیوارهای نمایشگری عظیم که ترمینال اصلی این فرودگاه را زینت داده‏اند همکاری نزدیکی با شرکت فرانسوی طراحی Wilmotte & Associés داشته است.

هر نمایشگر از ۱۴۰ پنل OLED منحنی ۵۵ اینچ تشکیل شده است که در نتیجه نمایشگر ۱۳ متر ارتفاع و ۸ متر عرض دارد. این اندازه معادل سطح سه کانتینر بزرگ است. این دو نمایشگر بسیاری از قابلیت‏های فناوری OLED را ارائه می‏دهند. همچنین به‌دلیل اینکه در نمایشگرهای OLED هر پیکسل به‌طور مستقل روشن می‏شود، دیگر نیازی به LED بک‌لایت نیست. بنابراین این نمایشگرها بسیار سبک و با کمترین حائل‏ها از سقف آویزان شده‏اند.

پارک وان سو، رئیس و مدیرعامل فرودگاه بین‏المللی اینچئون می‏گوید: «این نمایشگرهای OLED به خوبی مکمل فناوری پیشرفته‏ای هستند که فرودگاه ما به آن شهره است. ما همواره برای نشان دادن فناوری‏های مدرنی که در کره تولید می‏شوند به میلیون‏ها مسافر مشتاقیم. OLED در بین این فناوری‏ها ممتاز است.»

رو سیونگ، نایب رئیس و مدیر بخش B۲B ال‏جی نیز معتقد است: «اگرچه بزرگ‌ترین نمایشگر OLED مطمئنا مساله‏ای است که ما به آن افتخار می‏کنیم، اما آنچه ما را بیشتر هیجان‌زده کرده است یافتن فرصت معرفی جادوی OLED به مسافران سراسر جهان است. مزایای فناوری OLED تنها باید دیده شود و نمی‏توان با هیچ کلمه‏ای آن را بیان کرد.»