فارنت: چند وقتی می‏شود که شایعه شده سامسونگ کار و کاسبی پر رونقی در بازار دوربین‏های دیجیتال ندارد، از قرار معلوم این شایعه چندان هم بی‏اساس نیست چرا که این شرکت رسما اعلام کرد عطای بازار دوربین‏های دیجیتال آلمان را به لقایش می‏بخشد.

مجلات EOSHD و FotoMagazin آلمان در گزارشی اعلام کرده‏اند که سامسونگ به صورت رسمی از بازار دوربین‏های دیجیتال در آلمان کناره گیری می‏کند. براساس این گزارش، بیانیه سامسونگ برای تعطیلی واحد دوربین‏های دیجیتال خود در آلمان به این شرح است: مدتی است دوربین‏های دیجیتال و لوازم جانبی آنها در آلمان فروش خوبی ندارند. به این ترتیب ادامه حضور در این بازار برای سامسونگ توجیه ندارد و رفته‏ رفته فروش دوربین‏های دیجیتال در آلمان متوقف خواهد شد.

سامسونگ مدعی است این تصمیم تنها مربوط به کشور آلمان می‏شود؛ اما با توجه به بازار کساد دوربین‏های دیجیتال، تعطیلی این واحد در سایر کشورها نیز به هیچ وجه دور از ذهن نیست. در این بین سامسونگ تعطیلی کامل واحد دوربین‏های دیجیتال خود را رسما تکذیب کرده است، اما اگر اوضاع به همین ترتیب پیش رود به احتمال زیاد در آینده شاهد اتخاذ تصمیمات حیاتی‏تری از جانب سامسونگ برای واحد دوربین‏های دیجیتال خود هستیم.