مایکروسافت به دنبال تکمیل پل  بین اندروید و ویندوز فون

رایورز: اوایل امسال مایکروسافت برنامه اصلی خود را برای از بین بردن شکاف میان ابزارهای موبایلی مخصوص سیستم عامل ویندوز و ویندوز فون اعلام کرد و توضیح داد این فاصله را به کمک چهار تولکیت جدید خود از میان برمی‌دارد.

هم‌اکنون به نظر می‌رسد یکی از این چهار تولکیت که برای برداشتن فاصله مربوط به اندروید ارائه می‌شود و Astoria نام‌گذاری شده است،‌ با تاخیر به دست کاربران می‌رسد. مایکروسافت که این تولکیت‌ها را با نام پل معرفی می‌کند، آگوست امسال اعلام کرد پل Astoria از پاییز امسال برای آزمایش به صورت عمومی عرضه می‌شود.

مرکز Windows Central روز گذشته به نقل از منابع آگاه شواهدی را منتشر کرد که نشان می‌دهد پل اندرویدی مایکروسافت به زودی عرضه نمی‌شود و مراکز توسعه نرم‌افزار فعلا منتظر آن نباشند.

بیانیه منتشر شده از سوی یکی از سخنگویان شرکت مایکروسافت فعالیت برای تکمیل این تولکیت را رد نکرد و البته توضیح داد که مایکروسافت قصد ندارد این پروژه را تعطیل کند. با این وجود در بیانیه مذکور تایید نشد که چه زمانی این کد نرم‌افزاری عرضه می‌شود. شرکت مایکروسافت چندی پیش پل Westminster را معرفی کرد.

این پل به توسعه دهندگان نرم‌افزار امکان می‌دهد تا سایت‌های خود را قالب ابزارهای کاربردی مخصوص ویندوز ۱۰ به صورت یک بسته ویژه عرضه کنند.