همکاران سیستم: شرکت موزیلا سرانجام نسخه ویژه مرورگر اینترنتی فایرفاکس را برای سیستم عامل iOS عرضه کرد. این نخستین باری است که یک شرکت بزرگ توسعه نرم‏افزاری به صورت کامل محصولات خود را روی آی‌فون، آی‌پد و iPod touch عرضه می‏کند. به گزارش وب‌سایت theinquirer، کاربران در این مرورگر اینترنتی موبایلی می‏توانند با وارد کردن رمز عبور خود در دستگاه‏های مختلف، آنها را به یکدیگر متصل کنند تا تاریخچه فعالیت اینترنتی آنها منتقل شود.

تب‏ها در نسخه موبایلی جدید فایرفاکس مخصوص کاربران اپل به شما امکان می‏دهد تا بتوانید چندین تب که به صورت همزمان باز هستند را در یک صفحه مدیریت کنید. این قابلیت را مرورگر کروم در سیستم عامل Lollipop اندروید یا Safari در iOS ارائه نمی‏دهد. پیشنهادهای مبتنی بر کلیدواژه ارائه شده توسط کاربر نیز در موتور جست‏وجو تحلیل می‏شود تا بهترین گزینه برای کاربر فراهم شود.

شرکت موزیلا روی وبلاگ رسمی فایرفاکس نوشت: « فایرفاکس مخصوص iOS‏ به شما امکان می‏دهد مرورگر مورد علاقه خود را در اختیار داشته باشید و امکان جست‏وجوی منعطف و هوشمند را در اختیار بگیرید. این مرورگر اینترنتی سیستم مدیریت تب‏ها، اتصال دستگاه‏های مبتنی بر حساب کاربری فایرفاکس و قابلیت Private Browsing را ارائه می‏دهد».