خبرگزاری مهر: رقابت تیم‌های حاضر در پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی روباتیک، سومین دوره مسابقات بین‌المللی هوش مصنوعی جام دانشگاه امیرکبیر و اولین دوره مسابقات آزاد فیراکاپ از امروز آغاز به کار کرد.

سروش صادق نژاد، رئیس کمیته فنی جشنواره بین‌المللی روباتیک و هوش مصنوعی امیرکبیر درباره جزئیات برگزاری این رویداد علمی گفت: این جشنواره از روز شنبه ۲۳ آبان به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر آغاز به کار کرد که دو روز نخست آن به آماده‌سازی تیم‌ها اختصاص یافت و رقابت تیم‌های حاضر از امروز ۲۵ آبان ماه رسما آغاز می‏شود. وی با بیان اینکه این رقابت‌ها به مدت دو روز ادامه خواهد داشت، افزود: برنامه‌های این جشنواره در سه بخش مسابقات روباتیک جام دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مسابقات هوش مصنوعی و مسابقات آزاد فیراکاپ ایران دنبال می‌شود و تا روز چهارشنبه ۲۷ آبان ادامه خواهد داشت.

وی در معرفی لیگ‌های مسابقات هوش مصنوعی نیز اظهار کرد: تعداد ۱۰ لیگ در زمینه‌های تشخیص وضعیت آب و هوای جاده‌ها، تشخیص و ردگیری خودرو در بزرگراه‌ها، مکان‌یابی و نقشه‌سازی همزمان روبات خانگی با تصاویر سقفی، تشخیص تقلب در اسناد علمی فارسی، ترجمه ماشینی فارسی به انگلیسی، تشخیص چهره در تصاویر، شناسایی فرامین صوتی، تشخیص هواپیما در تصاویر ماهواره‌ای، تصحیح هوشمند قرائت نماز و دسته‌بندی اسناد متنی فارسی در بخش مسابقات هوش مصنوعی امیرکبیر پیش‌بینی شده است. رئیس کمیته فنی جشنواره بین‌المللی روباتیک و هوش مصنوعی امیرکبیر، برگزاری کارگاه‌های روباتیک، اتوماسیون و هوش مصنوعی را از دیگر برنامه‌های جنبی این جشنواره برشمرد.