جی اس ام: وقتی می‏شنویم که برای مثال اپ استور قوانین بسیار سخت‏گیرانه‏ای در تایید اپلیکیشن‏ها دارد، به‌عنوان کاربر این سرویس خوشحال می‏شویم. اما ظاهرا کم و کاست‏هایی در این روند وجود دارد که گاهی هزینه‏های زیادی به بار می‏آورد. این اتفاقی است که درخصوص اپلیکیشن پرطرفدار InstaAgent رخ داده است. چند روز پیش یکی از توسعه‏دهندگان دنیای آی‏اواس با نام David L-R توییت‏هایی ارسال کرد که در آنها مدعی شده بود اپلیکیشن بسیار پرطرفدار InstaAgent اطلاعات لاگین کاربران را به سرقت می‏برد! ادعایی که پس از بررسی‏ها، صحت آن به طور کامل تایید شد.

وظیفه اصلی این اپلیکیشن شخص ثالث اینستاگرام، شناسایی کاربرانی است که به پروفایل اینستاگرام شما سر می‏زنند. اما ظاهرا زمانی که کاربران با این اپلیکیشن داخل اکانت اینستاگرام خود لاگین می‏کردند، نام کاربری و رمز عبور آن‏ها به سرورهای سازندگان InstaAgent ارسال می‏شد. جالب اینجاست که سازندگان این اپلیکیشن نیز به واضح‏ترین شکل ممکن از این اطلاعات سوء استفاده کرده‏اند: لاگین در اینستاگرام شخصی کاربران و انتشار تصاویر اسپم در اکانت آنها.

InstaAgent نام شناخته‏شده‏ای در دنیای اپلیکیشن‏ها است. به‌طوری‌که از روز عرضه تا همین اواخر که اپل و گوگل آن را از فروشگاه‏های اپلیکیشن خود حذف کردند، بیش از نیم میلیون بار دانلود شده بود. اینکه چنین اپلیکیشنی به سرعت از فروشگاه‏های اپلیکیشن خارج شود امری بدیهی و قابل انتظار است. اما مساله اینجاست که کار از کار گذشته است! عجیب است که چنین اپلیکیشن‏هایی می‏توانند به‌طور عمومی منتشر شده و هزاران کاربر را جذب خود کنند. به‌خصوص در فروشگاه اپ استور که به قوانین بسیار سخت‏گیرانه‏اش در روند بررسی و تایید اپلیکیشن‏ها شهره است.