خبرگزاری مهر: مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از تعریف و اجرای ۲۰ پروژه برای توسعه شبکه مخابرات کشور خبر داد و گفت: در این طرح‌ها، نوسازی شبکه تلفن در دستور کار قرار دارد. اسدالله دهناد با اشاره به ارائه برنامه‌های توسعه‌ای شرکت مخابرات ایران که از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به این شرکت تکلیف شده است، گفت: شرکت مخابرات ایران در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۳ برنامه توسعه‌ای خود را در بخش تلفن ثابت به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه داد که براساس این برنامه قرار است در ۴ سال آینده ۷۲۰۰ میلیارد تومان در دو بخش تلفن ثابت و همراه هزینه شود.

وی با بیان اینکه در این دو بخش بیش از ۲۰ پروژه بزرگ تعریف شده و با مشاور خارجی نیز قرارداد به امضا رسیده است، افزود: تجهیزات مورد نیاز برای اجرای این پروژه‌ها در حال خرید است و گام به گام نسبت به نوسازی شبکه مخابراتی کشور اقدام خواهد شد. مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به اینکه توسعه و نوسازی شبکه، سرمایه می‌خواهد و این موضوع تنها با نگاه مثبت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات عملیاتی خواهد شد، ادامه داد: دولت باید با تعدیل تعرفه‌ها یا پرداخت هزینه‌های طرح هم‌کدی مخابرات، این امکان و فرصت را به مخابرات بدهد تا بتواند سرمایه‌گذاری مناسبی داشته باشد.


دهناد با اشاره به کمبود درآمد مخابرات از مشترکان تلفن ثابت به ویژه در مناطق محروم که کفاف اجرای طرح‌های توسعه‌ای را نمی‌دهد، ادامه داد: در این زمینه، طرح برقراری ارتباطات شهروندان با تعرفه مشخص به‌صورت ماهانه، در هیات مدیره شرکت مطرح شده اما در مورد آن تصمیم‌گیری خاصی صورت نگرفته است. در بررسی‌های اولیه، اجرای این طرح در مکالمات تلفن ثابت به ثابت توجیه دارد و بحث مکالمات درون‌شبکه‌ای مطرح است.