خبرگزاری فارس: در جریان برگزاری یک همایش امنیت سایبری در نیویورک، بسیاری از رهبران صنایع مختلف بر سراین مساله توافق داشتند که دیگر تردیدی نیست که داده‌های همه شرکت‌ها قابل هک شدن است و سوال اصلی این است که این اتفاق چه زمانی رخ می‌دهد.

اریک اشمیت، مدیرعامل شرکت آلفابت و رئیس سابق گوگل در جریان سخنرانی در این نشست ضمن بیان دیدگاه‌های خود در مورد امنیت سایبر پرسید: مساله این است که از کجا باید بدانیم که داده‌هایمان ایمن هستند. برای این سوال هرگز پاسخ خوبی وجود نداشته است و به همین علت من آن را طرح کردم.

وی افزود: رمزگذاری داده‌ها برای حفظ امنیت کسب‌و‌کارهای مختلف ضروری است. گوگل در زمان انتقال داده‌ها آنها را رمزگذاری می‌کند و این کار را با استفاده از کلیدهای ۲۰۴۸ بیتی انجام می‌دهد. این شرکت در سال ۲۰۱۳ استفاده از این کلیدها را آغاز کرد تا از دامنه انتقادات بر ضد خود بکاهد.

اشمیت همچنین افزود: ایمن‌ترین جایی که صاحبان مشاغل می‌توانند از آن برای حفظ امنیت داده‌های خود استفاده کنند، جی‌میل است. جی‌میل هر روز مورد حمله قرار می‌گیرد و هکرها نتوانسته‌اند به درونش نفوذ کنند. امنیت جی‌میل بیشتر از تمامی سیستم‌های دولتی ایالات متحده است. ادعای وی در شرایطی صورت می‌گیرد که جی‌میل هم تا به حال بارها از دسترس خارج شده و چند ماه قبل مشخص شد به دلیل بی دقتی شرکت امنیتی سمانتک از تعدادی گواهی امنیتی جعلی در آن استفاده شده است.