وان پلاس ایکس با بدنه عقیق رسما معرفی شد

فارنت: شرکت وان پلاس که اغلب با گوشی‌های بالا رده و مقرون‌به‌صرفه‌اش شناخته می‌شود، سرانجام از پرچمدار جدید خود با نام وان پلاس ایکس رونمایی کرد.

گوشی‌های وان پلاس لقب قاتل پرچمدار را یدک می‌کشند، با این حال برخلاف سال گذشته، امسال شاهد معرفی دو محصول با نام‌های وان پلاس ۲ و وان پلاس ایکس از سوی این شرکت هستیم.در نگاه اول به وان پلاس ایکس بدون شک به یاد سری زدسونی خواهید افتاد، با این حال این گوشی از مشخصاتی شبیه به پرچمدار ۲۰۱۵ شرکت OPO بهره می‌برد که قیمت مقرون به صرفه را از نسل‌های پیشین خود به ارث برده است. این محصول از بدنه‌ای با گوشه‌های گرد از جنس سرامیک با سختی موس ۵/ ۸، ابعاد ۱۴۰ در ۶۹ در ۹/ ۶ میلی‌متر بهره برده و دارای وزنی معادل ۱۶۰ گرم است. بر این اساس پرچمدار جدید وان پلاس از صفحه‌نمایشی ۵ اینچی OLED با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و چگالی تصویر ۴۴۱ PPi بهره می‌برد که توسط گوریلا گلس ۳ محافظت شده است. قلب این محصول را قرار است تراشه اسنپ‌دراگون ۸۰۱ به کلاک فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز در کنار واحد پردازش گرافیکی آدرنو ۳۳۰ و ۳ گیگابایت حافظه رم به تپش درآورد.

وان پلاس ایکس دارای حافظه ذخیره‌سازی ۱۶ گیگابایتی بوده، با این حال امکان افزایش فضای قابل‌دسترس با استفاده از کارت حافظه جانبی امکان‌پذیر است. از دیگر ویژگی‌های گوشی جدید شرکت وان پلاس می‌توان به دوربین اصلی ۱۳مگاپیکسلی مجهز به لنز CMOS و گشادگی دیافراگم f/ ۲.۲، دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی، پشتیبانی از دو سیم‌کارت به‌صورت همزمان، باتری ۵۲۵/ ۲ میلی‌آمپر ساعتی و استفاده پیش‌فرض از کاستوم رام Oxygen اشاره کرد.

به گفته شرکت سازنده، وان پلاس ایکس قرار است در نسخه پیش‌فرض از هفته آینده در ایالات‌متحده و اروپا با قیمت ۲۴۹دلار عرضه شود. البته نسخه سرامیکی آن که هم‌اکنون تنها در ۱۰ هزار نسخه تولید شده نیز از اواخر ماه آینده با قیمت ۳۶۹یورو صرفا در بازار کشورهای اروپایی به فروش خواهد رسید.