سامسونگ در سه‌ماه سوم 2015 از اپل و هوآوی موبایل بیشتری عرضه کرده است!

فارنت: هرچند اپل کماکان بزرگ‌ترین عرضه‌کننده گوشی هوشمند در ایالات‌متحده به‌شمار می‌آید، با این حال شرکت کره‌ای سامسونگ همچنان در سطح جهانی به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده موبایل شناخته می‌شود.

براساس آخرین آمار و ارقام ارائه توسط تولیدکنندگان بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان طی سه ماه سوم سال ۲۰۱۵، سامسونگ با تولید ۵/ ۸۴ میلیون نسخه از انواع موبایل، همچنان بزرگ‌ترین تولیدکننده این محصول در سطح جهان شناخته می‌شود و اپل نیز با تولید ۴۸ میلیون آی‌فون طی این مدت در رده دوم قرار می‌گیرد. بر این اساس در تابستانی که پشت‌سر گذاشتیم، جمعا ۲/ ۳۵۵میلیون گوشی هوشمند در سطح جهانی فروخته شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۸/ ۶درصد رشد داشته است.

شرکت سامسونگ سال گذشته ۸/ ۲۳ درصد بازار گوشی‌های هوشمند جهان را در اختیار داشته که امسال با ۱/ ۰ درصد افزایش به ۹/ ۲۳ درصد رسیده است. با نگاهی اجمالی بر این آمار می‌توان دریافت که کره‌ای‌ها تنها طی چند سالی که به صورت جدی وارد عرصه تولید موبایل شده‌اند، اکنون بر بیش از یک‌پنجم این بازار تسلط یافته‌اند که بدون شک فراگیری روزافزون پلت‌فرم اندروید در این مورد نقش بسزایی داشته است.هرچند سامسونگ در این بازه زمانی از محصولات بالا رده‌ای همچون گلکسی‌نوت ۵ و گلکسی اس ۶ اچ پلاس رونمایی کرده است، با این حال کماکان کلید موفقیت این شرکت عرضه محصولات مقرون‌به‌صرفه زیر ۲۰۰ دلار است.

کوپرتینوها نیز که در هفته اول عرضه آی‌فون ۶ اس و ۶ اس پلاس توانسته بودند به رکورد فروش ۱۳ میلیون دست پیدا کنند نیز با ۷/ ۱ درصد افزایش نسبت به سال گذشته، اکنون ۵/ ۱۳ درصد بازار را در اختیار دارند.IDC به‌کارگیری نمایشگر بزرگ‌تر در آی‌فون‌های جدید و از طرفی کاهش قیمت مدل‌های قبلی را علت این رشد می‌داند.هواوی، لنوو و شیائومی نیز با در اختیار داشتن ۵/ ۷، ۳/ ۵ و ۲/ ۵ درصد از بازار گوشی‌های همراه در جهان، به‌ ترتیب در رده سوم تا پنجم این لیست قرار خواهند گرفت. به این ترتیب این سه شرکت بزرگ چینی در مجموع به ۱۸ درصد بازار تسلط دارند که به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها خطری برای یکه‌تازان این عرصه ایجاد کنند.