جی اس ام: مهاجرت بین پلت‌فرم‏های موبایلی موضوعی است که همواره در جریان است. این‏طور که پیدا است، در مقطع فعلی تعداد کاربرانی که سیستم عامل اندروید را رها می‏کنند و سراغ آی‏اواس می‏روند بیش از هر زمان دیگری شده است.

طی کنفرانس اعلام عملکرد مالی اپل در سه‏ماه چهارم سال ۲۰۱۵، تیم کوک، مدیرعامل این شرکت اعلام کرد که همچنان روند روبه‏رشد تعداد کاربرانی که از پلت‌فرم اندروید به آی‏اواس مهاجرت می‏کنند، ادامه دارد. او بر همین اساس پیش‏بینی کرد که سهم آی‌فون در بازار مصرفی طی سه ماه نخست ۲۰۱۶ نیز همچنان بیشتر خواهد شد. به گفته کوک، ۳۰ درصد کسانی که طی ۳ ماه اخیر گوشی آی‌فون خریداری کرده‏اند پیش از این کاربر سیستم عامل اندروید بودند؛ رقمی که در نوع خود رکورد محسوب می‏شود.

تیم کوک در ادامه صحبت‏هایش افزود پلت‌فرم آی‏اواس همواره پذیرای مهاجرانی است که از پلت‌فرم‏های موبایلی دیگر سراغ گجت‏های اپل می‏روند، اما سیستم عامل اندروید با سهمی بیشتر از سایرین همواره در صدر این لیست قرار می‏گیرد. اپل نزدیک سه سال است که مشغول جمع‏آوری آمار کاربرانی است که دیوایس اندرویدی خود را رها می‏کنند و سراغ آی‏دیوایس‏های اپل می‏روند. تیم کوک می‏گوید رقم ۳۰ درصدی به‏دست‏آمده برای سه‏ماه اخیر در قیاس با تمام دوره‏های پیشین یک رکورد است.

اپل در این کنفرانس تنها به ذکر عدد و رقم بسنده کرد و از دلیل این مهاجرت حرفی به میان نیاورد. اگر بخواهیم وارد این بحث شویم که چرا کاربران زیادی سیستم عامل اندروید را ترک می‏کنند و به سمت آی‏اواس می‏روند، دلایل بسیاری می‏توان ذکر کرد. نباید فراموش کرد که یکی از انتقاداتی که همواره طرفداران گوشی‏های اندرویدی به آی‌فون وارد می‏کردند اندازه کوچک صفحه نمایش بود. اپل با معرفی آی‌فون ۶ و ۶ پلاس این ایراد را برای همیشه برطرف کرد و از آن زمان بود که بسیاری از دارندگان گوشی‏های اندرویدی به فکر بستن کوله‏بار خود افتادند.