همکاران سیستم: شرکت آمازون گزارش مالی موفق خود را منتشر کرد و بخش اعظم درآمدهایی که در سه ماه گذشته به دست آورد، به بخش خدمات پردازش ابری آن موسوم به Web Services مربوط می‌شود. به گزارش وب‌سایت Pcworld، مرکز خدمات پردازش ابری آمازون (AWS) در سه ماه قبل از ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۵ موفق به کسب درآمد ۰۹/ ۲ میلیارد دلاری شد که این رقم نسبت به درآمدهای مدت مشابه سال قبل رشد ۷۸ درصدی را نشان داد. در این دوره زمانی مجموع درآمدهای عملیاتی مرکز ابری آمازون ۵۲۱ میلیون دلار محاسبه شد که این رقم از ۹۸ میلیون دلار سال گذشته بیشتر بود.

شرکت آمازون اعلام کرد در مرکز خدمات پردازش ابری خود در سه ماه قبل از پایان سپتامبر میزان سود عملیاتی ۲۵ درصد محاسبه شد که این رقم برای فصل دوم سال ۲۱ درصد و برای فصل اول هم ۱۷ درصد گزارش شده بود. در مجموع شرکت آمازون نتایجی بهتر از پیش‌بینی قبلی کارشناسان به دست آورد و توانست طی سه ماه یاد شده در تمام بخش‌های خود درآمدی بالغ بر ۴/ ۲۵ میلیارد دلار به دست آورد و سود خالص آن به ۷۹ میلیون دلار برسد. این رقم معادل سود ۱۷ سنتی به‌ازای هر سهم در تالار بورس محاسبه شد.

محققان مرکز Thomson Reuters پیش‌بینی کرده بودند که آمازون در این دوره زمانی به ازای هر سهم خود در تالار بورس ۱۳ سنت سود به دست می‌آورد تا مجموع درآمدهای آن ۹۱/ ۲۴ میلیارد دلار محاسبه شود. به دنبال دستیابی به این نتایج مالی موفق،‌ ارزش هر سهم آمازون در بازار بورس آمریکا ۱۱ درصد افزایش یافت.