لنوو معرفی کرده است باریک‏ترین لپ‏تاپ تبدیل پذیر دنیا

فارنت: شرکت لنوو که این روزهای به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت سازنده پی‏سی و لپ‏تاپ در جهان شناخته می‏شود، به تازگی دو محصول جدید را به این بازار معرفی کرده است. یکی از این محصولات یک سیستم یکپارچه یا همان کامپیوترAll-in-One جدید با نام YOGA ۹۰۰ است که با طراحی الهام گرفته از نسل پیشین خود راهی بازار خواهد شد.

این محصول از پنل ۲۷ اینچی full HD لمسی با فناوری IPS و قابلیت تنظیم زاویه بهره می‏برد و ضخامت آن در بیشترین نقطه به ۵/ ۱۹ میلی‏متر می‏رسد. قلب این محصول را قرار است تراشه نسل پنجمی Core i۷ شرکت اینتل به همراه ۸ گیگابایت حافظه رم و یک ترابایت حافظه داخلی به تپش درآورد، البته به‌طور قطع می‏توان از YOGA ۹۰۰ در کارهای نیمه‌سنگین گرافیکی و بازی نیز استفاده کرد، زیرا این محصول به کارت گرافیک یک گیگابایتی مجزا ساخت انویدیا از سری جی‏فورس مجهز شده است؛ این کارت گرافیکی از DirectX ۱۲ پشتیبانی می‌کند.

از دیگر ویژگی‏های All-in-One جدید لنوو می‏توان به باتری ۶ سلولی که توانایی تامین انرژی دستگاه به مدت ۳ ساعت را دارا است، دو اسپیکر ۵/ ۲ واتی، درگاه یو‏اس‏بی ۳، NFC, Bluetooth ۴.۰ و برچسب ۱۴۹۹.۹۹ دلاری اشاره کرد. این شرکت همچنین یک لپ‏تاپ تبدیل‏پذیر جدید را با نام Yoga ۹۰۰ به بازار معرفی کرده است که صفحه نمایش ۳/ ۱۳ اینچی دارد.

این محصول که مبتنی بر ویندوز ۱۰ است، از صفحه‏ نمایشی با وضوح تصویر ۳۲۰۰ در ۱۸۰۰ پیکسل از نوع IPS بهره می‌برد و با لپ‏تاپی طرف هستیم که صفحه ‏نمایشی لمسی دارد و میزان نور این صفحه‏ نمایش ۳۰۰ نیت است.

ششمین نسل پردازنده‏های اینتل از نوع Core i۷ در کنار ۱۶ گیگابایت رم DDR۳L به همراه دوربین یک مگاپیکسلی با رزولوشن اچ‏دی از نوع CMOS به همراه حافظه ۵۱۲ گیگابایتی SSD در کنار اسپیکرهای استریو JBL مشخصات اصلی این محصول را تشکیل می‏دهد. Wi-Fi ۸۰۲.۱۱ac به همراه بلوتوث نسخه ۰/ ۴ و USB نوع A با پشتیبانی از USB ۳ به همراه یک درگاه USB نوع C و خروجی ویدئو به همراه کارتخوان حافظه‏های موبایل و جک صدا سایر مشخصات اصلی این لپ‏تاپ تبدیل‌پذیر را شامل می‏شود.

تمامی این موارد در قابی با ابعاد ۳۲۴ در ۲۲۵ در ۹/ ۱۴ میلی‏متر جای داده شده‏اند که وزن آن تنها ۲۹/ ۱ کیلوگرم است. شارژ باتری تعبیه شده در این محصول نیز قادر است برای تماشای ۹ ساعت فیلم با روشنایی صفحه‏نمایش ۲۰۰ نیت دوام بیاورد، ۱۰ ساعت مدت گشت و گذار در اینترنت نیز برای عمر شارژ باتری این لپ‏تاپ تبدیل‌پذیر پیش‏بینی شده است.

همان‌طور که از نام یوگا این لپ‏تاپ جدید مشخص است این دستگاه در حالت‏های مختلفی قرار می‏گیرد و حس کارکردن بسیار خوبی را به کاربر منتقل می‏کند. لنوو در خصوص این لپ‏تاپ تبدیل پذیر به خود می‏بالد و مدعی است که این محصول باریک‏ترین لپ‏تاپ تبدیل پذیر دنیا است که از پردازنده‏های سری Core i اینتل استفاده می‏کند. از لحاظ رنگ‏بندی نیز لنوو برای این محصول خوش‌سلیقگی به خرج داده و یوگا ۹۰۰ را در رنگ‏های طلایی، نارنجی و نقره‏ای می‏توانید انتخاب کنید. این محصول خوش‌رنگ‏ و لعاب دارای مدل‏های مختلفی است که مشخصات ذکر شده سخت‏افزاری در بالا قوی‌ترین آنها بود، قیمت مدل‏های این محصول از ۱۱۹۹ دلار شروع می‏شود و تاکنون صحبتی از زمان عرضه آنها به بازار به میان نیامده است.