دنیای اقتصاد: نشست فعالان فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران با حضور برخی مقامات ارشد ایران و مدیران ارشد شرکت‌های مطرح جهان در حاشیه نمایشگاه جیتکس برگزار شد.

در ابتدای این نشست، رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال ایران با اعلام اینکه ضریب نفوذ بهره‌گیری از اینترنت در ایران به ۷۶ درصد رسیده است، گفت: در ایران ۶۵ میلیون نفر کاربر اینترنتی وجود دارد که به طور متوسط ماهانه ۱۲۰ ساعت را صرف استفاده از اینترنت می‌کنند.

مرتضی موسویان ادامه داد: کاربران اینترنت در تلفن‌های همراه نیز در ایران به ۶۰ میلیون کاربر رسیده است.

در ادامه این نشست، مدیرکل توسعه کسب‌و‌کار بین‌الملل معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با اشاره به بازار کسب‌وکار اپلیکیشن‌های تلفن همراه در ایران اعلام کرد: در بخش فناوری اطلاعات ایران شاهد حضور توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های تلفن همراه فراوانی هستیم و شرکت‌های مناسبی در بازار ایران فعال هستند.

روح الله استیری با بیان آنکه ایران دارای ۳۰ پارک فناوری و بیش از ۱۰۰ انکوباتور (مرکز رشد) است و به همین جهت از واحدهای تحقیقاتی و توسعه در ایران حمایت می‌کند، افزود: ما یک کریدور صادرات با هدف حمایت از تحقیقات بازار شرکت‌های خارجی برای ورود به ایران داریم و اگر شرکت‌ها قصد ثبت در ایران داشته باشند، حمایت لازم از آنها انجام خواهد شد.

استیری افزود: در بخش فناوری اطلاعات دارای اپلیکیشن‌های تلفن‌های همراه هستیم و شرکت‌های مناسبی در کشور فعال هستند؛ البته بازی‌های اسلامی و بسیاری از شرکت‌های نرم‌افزاری فعالیت‌های مناسبی در کشور داشته‌اند و همکاری مطلوبی بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مجموعه دولت وجود دارد.