باریک‏ترین گوشی از سری گلکسی سامسونگ

دنیای اقتصاد: تا زمانی که پای پرچمدارها به میان نیاید و صحبت از گوشی‏های میان‏رده باشد، تصویر یک گوشی ساده، ارزان‌قیمت با کمترین امکانات، دوربین ضعیف و سرعت پایین در ذهن بسیاری از افراد نقش می‏بندد. اما سامسونگ با ارائه گوشی Galaxy A۸، محصولی را روانه بازار کرده که کم از یک پرچمدار ندارد.

گوشی هوشمند Galaxy A۸، باریک‏ترین مدل از سری Galaxy است. این گوشی دارای یک بدنه تمام فلزی است که تنها ۹/ ۵ میلی‏متر ضخامت دارد. فاصله صفحه نمایش با انتهای بدنه (Bezel) نیز تنها ۵/ ۲ میلی‏متر است که باعث می‏شود کاربر بزرگ‌ترین صفحه‏نمایش ممکن را در اختیار داشته باشد.

یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین ۵مگاپیکسلی در جلو این گوشی تعبیه شده که هر دو آنها دارای f۱.۹ هستند. به کمک قابلیت HDR، این دوربین‏ها سایه‏ها را از عکس حذف می‏کنند تا تصویری مطلوب و باکیفیت بالا به دست آید. همچنین کاربر می‏تواند در هر صفحه‏ای که هست، تنها با دو بار فشردن دکمه Home دستگاه، دوربین گوشی را فعال کند.

دوربین پشت گوشی A۸ مجهز به سیستم تشخیص چهره است. این سیستم با تشخیص حضور چهره‏ها در قاب عکس، این امکان را به کاربر می‏دهد تا با دوربین ۱۶ مگاپیکسلی باکیفیت آن نیز عکس سلفی بگیرد.

باتری ۳۰۵۰ میلی‏آمپری این گوشی باعث می‌شود تا ۲۰ساعت از آن استفاده کرد. همچنین حسگر اثرانگشت، پردازشگر هشت هسته‏ای و دو گیگابایت رم از دیگر مشخصات این گوشی است.