خبرگزاری فارس: معاون وزیر ارتباطات با اعلام اینکه اینترنت ثابت در ایران جزو ارزان‌ترین کشورها است، تاکید کرد که اینترنت موبایل در حالت غیربسته‌ای جزء قیمت‌های متوسط در دنیا است و اینترنت ثابت درگیر مشکل کیفیت است.

نصرالله جهانگرد در توضیح گفته اخیر یک مقام دولتی که گفته بود اینترنت ایران از ارزان‌ترین اینترنت‌ها در جهان است، به تشریح وضعیت قیمت اینترنت در کشور پرداخت و گفت: به طور مشخص قیمت اینترنت را باید به دو بخش ثابت و همراه تقسیم کرد، سپس درباره آن اظهار نظر دقیق داشت.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: اینترنت ثابت در ایران جزو ارزان‌ترین کشورها است؛ اما ایراد این است که کیفیت اینترنت ثابت مطلوب نیست.

وی ادامه داد: به این معنی که برای مثال اگر یک سرویس اینترنت با سرعت ۲M خریداری کنید تروپوت این سرویس زیر ۱۰۰Kbps ( ارسال و دریافت با هم) است.

جهانگرد تصریح کرد: اینترنت موبایل در ایران در حالت غیربسته‌ای جزو ارزان‌ترین قیمت‌ها نیست، بلکه جزو قیمت‌های متوسط در دنیا است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران ادامه داد: برای مثال اگر مشترک بخواهد یک فیلم را از اینترنت موبایل ببیند قیمت گران تمام می‌شود.