جمع‏ وجورترین دوربین عکاسی بدون آینه

فارنت: تنها پس از گذشت چند هفته از عرضه اولین دوربین بدون آینه باکیفیت کانن مدل EOS M۳ به بازار، این شرکت حالا نسخه کوچک‌تر و البته ارزان ‏قیمت‏تر خود را در قالب مدل EOS M۱۰ معرفی کرده است. این در حالی است که این دوربین بدون هیچ‏گونه معرفی و حتی اعلام قیمت در فروشگاه آنلاین کنون قرارگرفته، اما آن‏گونه که از شواهد پیدا است این مدل، در واقع نسخه کوچک‌تر M۳ است. این دوربین از بدنه سبک‏تر بهره‏مند شده و به جای بهره‏مندی از سنسور ۲/ ۲۴مگاپیکسلی از سنسور ۱۸مگاپیکسلی در آن استفاده شده است. با این اوصاف تفاوت خاص دیگری با مدل یادشده ندارد.

این دوربین از همان سیستم فوکوس خودکار ۴۹ نقطه‏ای، میزان ISO بیشینه ۲۵۶۰۰، صفحه‏نمایش لمسی ۳ اینچی با ۰۴/ ۱ میلیون نقطه و البته فیلمبرداری تمام اچ‏دی ۳۰ فریم برثانیه بهره‏مند شده است. بسته به قیمت عرضه این محصول، مدل یاد شده می‏تواند مورد توجه عکاسانی که به دنبال یک دوربین کوچک هستند، اما از سوی دیگر تصمیم ندارند ۶۸۰ دلار برای خرید EOS M۳ هزینه کنند قرار بگیرد. با این اوصاف عدم بهره‏گیری از قابلیت EVF و ظاهر نه‏چندان زیبا ممکن است به‌عنوان نقاط ضعف این محصول در خرید مشتریان مدنظر قرارگیرند. هنوز هیچ خبری در خصوص زمان عرضه این محصول منتشر نشده اما ‏آن‏طور که از شواهد پیدا است شاهد حضور این محصول در رنگ‏های سفید و خاکستری در بازار خواهیم بود.

کانن همچنین یک دوربین کامپکت زیبا با رزولوشن ۲۰۲ مگاپیکسلی را نیز معرفی کرده است. PowerShot G۵ X با توجه به بهره‏گیری از سنسور یک اینچی و لنزهای ۲۴-۱۰۰ میلی‏متری زوم، دیافراگم f/ ۱.۸، EVF ۲.۳۶ میلیون نقطه و پردازشگر تصویر DIGIC و تجهیزات جانبی موجود می‏تواند باعث جلب نظر بیشتر خریداران در مقایسه با مدل‏هایی مانند سونی RX۱۰۰ Mark IV یا گزینه‏های مشابه شود. این دوربین جدید با قیمت ۷۹۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد. دوربین‏های یادشده پس از مدت کوتاهی که روی وب‏سایت کانن قرار گرفتند از لیست محصولات قابل فروش حذف شدند.