با افزایش تعداد افرادی که ترجیح می‏دهند به جای استفاده از رایانه شخصی از تبلت و گوشی و... استفاده کنند، شرکت‌های بزرگ سازنده رایانه شخصی قصد دارند برای تبلیغ مزایای رایانه‏ها ۷۰ میلیون دلار هزینه کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس در آگهی‏های تبلیغاتی که به همین منظور تولید و پخش می‏شوند مزایای استفاده از رایانه‏های شخصی در مقایسه با گوشی‏های هوشمند و تبلت‌ها توضیح داده می‏شود.

نکته جالب در این زمینه اتحاد شرکت‌های بزرگ رقیب برای طراحی و پخش تبلیغات یاد شده است. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به اچ‌پی، دل، لنوو، مایکروسافت و اینتل اشاره کرد. کاهش فروش رایانه‌های شخصی کسب و کار همه این شرکت‌ها را به خطر انداخته است بنابراین آنها حول شعار «رایانه شخصی چه کار می‌کند؟» با هم متحد شده‏اند. در ۵ سال اخیر لپ‌تاپ‌ها و گوشی‌های مجهز به نمایشگرهای فوق دقیق، تراشه‌های قدرتمند و باتری‌های با عمر بالا باعث شده تا رایانه‌های شخصی که قابلیت حمل‌ونقل ندارند توان رقابت خود را از دست بدهند. از سوی دیگر افزایش خرید رایانه‏های شخصی باعث بهبود وضعیت درآمدی مایکروسافت و اینتل که به تازگی ویندوز ۱۰ و نسل جدید پردازنده‌های خود را عرضه کرده، می‌شود.

پیکار تبلیغاتی یاد شده از روز دوشنبه آغاز شده و از طریق شبکه‌های تلویزیونی و سایت‌های اینترنتی ادامه می‌یابد. قرار است این تبلیغات تا دو ماه دیگر و آغاز فصل خرید تعطیلات کریسمس ادامه یابد. هدف اصلی این تبلیغات افرادی هستند که در چهار سال اخیر رایانه شخصی جدیدی نخریده‏اند. تعداد این افراد تنها در آمریکا بالغ بر ۴۰۰ میلیون دلار است.