فارنت: شرکت اپل به منظور افزایش ضریب نفوذ محصولات خود در خاورمیانه، ابتدای آبان ماه سال جاری دو فروشگاه جدید خود را در کشور امارات متحده عربی راه‌اندازی خواهد کرد.

بر اساس اعلام رسمی شرکت اپل، این دو فروشگاه یکی از ابوظبی و دیگری در دبی در تاریخ ۷آبان‌ماه آغاز به کار خواهد کرد. شایعه شده که فروشگاه ابوظبی، بزرگ‌ترین و لوکس ترین فروشگاهی است که اپل تاکنون برای عرضه محصولات خود با مساحتی بیش از ۵۰هزار مترمربع بنا کرده است. آدرس دقیق این دو فروشگاه به تازگی در وب‌سایت شرکت سازنده نیز قابل مشاهده است. بر این اساس فروشگاه ابوظبی در مجتمع البرشا واقع شده و فروشگاه دبی اپل در مرکز خرید یاس شروع به کار خواهد کرد. مدیرعامل اپل تیم کوک، در سال ۲۰۱۴ طی سفری که به کشور امارات داشت تصمیمات اولیه راه‌اندازی دو فروشگاه بزرگ در این کشور را اتخاذ کرده است.

فروشگاه ابوظبی اپل قرار بود در تیرماه به صورت رسمی آغاز به کار کند، با این حال به دلیل برخی مشکلات حقوقی ایجاد شده در رابطه با مالکیت فروشگاه‌های خارجی در این کشور این رویداد به تعویق افتاد. اگرچه اپل تا به حال فروشگاه‌ اختصاصی در دبی افتتاح نکرده اما از سال ۲۰۱۱ فروشگاه آنلاینی را برای امارات متحده عربی راه‌اندازی کرده بود.