مایکروسافت در کنفرانس بزرگ خود در ۶ اکتبر بهترین گوشی‏های هوشمند خود را معرفی کرد و توضیح داد به‌زودی آنها را به دست کاربران جهانی می‌رساند.

به گزارش «موبنا» هم‏اکنون دو هفته از آن زمان سپری شده است و این بار مایکروسافت پیش‌فروش گوشی هوشمند جدید خود را در فرانسه آغاز کرده است تا کاربران به آن دسترسی داشته باشد.

شرکت آمازون نیز هم‏اکنون این گوشی هوشمند را در دو رنگ سفید و مشکی با قیمت ۱۳۰ دلار پیش‌فروش می‏کند و از این رو کاربران در دیگر کشورها هم می‏توانند به آن دسترسی داشته باشند.از چند روز قبل پیش‌فروش گوشی جدید مایکروسافت موسوم به Lumia ۵۵۰ که در سطح پایین‏تری قرار دارد هم برای اروپایی‏ها آغاز شد و این شرکت اعلام کرد طی چند روز آینده آن را برای ساکنان جهانی عرضه می‏کند. گوشی هوشمند Lumia ۵۵۰ مایکروسافت نمایشگر لمسی ۷/ ۴ اینچی با کیفیت ۷۲۰ پیکسل دارد و از دیگر امکانات به‌کار رفته در آن می‏توان به دوربین دیجیتالی ۵ مگاپیکسلی، فلش LED، دوربین سلفی ۲ مگاپیکسلی، پردازنده چهار هسته‏ای Snapdragon ۲۱۰، رم یک گیگابایتی، حافظه داخلی ۸ گیگابایتی، قابلیت پشتیبانی از کارت microSD و باتری ۲۱۰۰ میلی‏آمپری اشاره کرد.