نسل جدید رایانه‏های ارتقا یافته به ویندوز 10 برای گیمرها

فارنت: اگرچه مایکروسافت به تنهایی با رونمایی از سرفیس پرو ۴ و سرفیس‌بوک گزینه‏های ایده‏آلی را برای مشتاقان و کاربران ویندوز ۱۰ آماده ورود به بازار کرده است، اما اگر به اجرای بازی‏های رایانه‏ای روی این نسخه از ویندوز علاقه‌مند هستید، بد نیست بدانید که ایسوس گزینه‏های بهتری را برای کاربران در نظر گرفته است. شرکت ایسوس خط تولیدی که از آن با عنوان خاص «انقلاب بازی کردن» یا همان ROG یاد می‏کند را در قسمت رایانه‏های رومیزی و لپ‏تاپ‏ها به گزینه‏های جدیدی تجهیز کرده که در واقع معجونی از نسل ششم پردازنده‏های اینتل، اسکای‏لیک در کنار قدرت بالای اجرای بازی‏های مختلف در قالب بهینه‏سازی انجام شده در ویندوز ۱۰ هستند. ROG GX۷۰۰ یک نوت‏بوک ویژه گیمرها است که پیش از این به همراه تجهیز جانبی ویژه آن در نمایشگاه IFA ۲۰۱۵ شاهد رونمایی از آن بودیم. تجهیز ویژه‏ای که در واقع یک مرکز ویژه برای خنک‏سازی با مایعات برای این دستگاه است. در واقع با اتصال این داک به دستگاه، می‏توانید از آن در حالت حداکثر توان استفاده کنید و خبری هم از گرم‏شدن آن نخواهد بود.

در داخل این دستگاه نه از یک تراشه معمولی اسکای‏لیک اینتل بلکه از نوع آنلاک شده سری K که به‌طور ویژه برای اجرای بازی‏های ویدئویی طراحی شده بهره‏ گرفته شده است. در قسمت گرافیکی نیز شاهد حضور کارت گرافیک NVIDIA GTX ۹۸۰ هستیم که این شتاب‏دهنده گرافیکی نیز در نمایشگاه IFA ۲۰۱۵ توسط انویدیا معرفی شده بود. در کنار این ویژگی‏ها، صفحه‏ نمایش IPS با رزولوشن ۴K قرار دارد که از تکنولوژی G-SYNC انویدیا به ‏منظور دسترسی به محتویات، در قالبی بدون وقفه بهره می‏برد.

در کنار این دستگاه، مدل ROG G۷۵۲ قرار دارد که اگرچه در آن خبری از خنک‏سازی با استفاده از مایعات نیست، اما با بهره‏گیری از ویژگی به نام Mobile ۳D Vapor Chamber که در واقع از لوله‏های گرمایشی و فن‏های دوتایی برای خنک ‏کردن مستقل پردازنده و شتاب‏دهنده گرافیکی بهره می‏برد، همچنان خاص است. CPU و GPU این دستگاه را می‏توان به نحوی تنظیم کرد تا از هر ترکیب موجود از نسل هفتم پردازنده‏های اینتل از نوع Core i۷ و شتاب‏دهنده‏های گرافیکی در محدوده ۹۶۵M، ۹۷۰M تا ۹۸۰M در آنها استفاده شود. تراشه‏های گرافیکی تا مقدار ۸ گیگابایت از نوع DDR۵ پشتیبانی شده و این در حالی است که خود لپ‏تاپ تا ۶۴ گیگابایت رم را پشتیبانی می‏کند. این ترکیب نیز به صفحه‏ نمایش‏هایی با تکنولوژی NVIDIA G-SYNC در کنار تاندربولت ۰/ ۳ و یو‏اس‏بی نوع C تجهیز شده است. با نگاه به خط تولیدی که شامل محصولاتی با قابلیت جابه‌جایی پایین‏تر است می‏توان به G۳۰CB که در واقع یک رایانه شخصی فشرده است اشاره کرد. البته کلمه «فشرده» در اینجا فریب‌دهنده است زیرا این دستگاه نیز از مجموعه انتخابی شما در قالب پردازنده‏های اسکای‏لیک اینتل و تراشه گرافیکی NVIDIA GTX بهره‏مند خواهد شد. این رایانه شخصی از برچسب «Oculus Ready» بهره‏مند شده که نشان‏دهنده آن است که تمامی ویژگی‏های سخت‏افزاری مورد نیاز برای بهره‏مندی از تجربه واقعیت مجازی را (البته به جز هدست Oculus Rift) دارا است.