توسعه جهشی شبکه تلفن همراه در آفریقا

ایرنا: گسترش روزافزون شبکه تلفن همراه و میزان استفاده از این وسیله ارتباطی در مناطق مختلف آفریقا طی سال‌های گذشته به اندازه‌ای بوده که از آن به‌عنوان توسعه جهشی نام برده می‌شود. نتایج پژوهش‌های به‌عمل آمده نشان می‌دهد که رشد سالانه شبکه تلفن همراه در آفریقا ۱۳ درصد یعنی دو برابر میزان متوسط جهانی بوده است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «لاتریبیون»، صنعت تلفن همراه بیش از ۶ درصد مجموع تولید ناخالص کشورهای جنوب آفریقا را تشکیل می‌دهد.

این میزان تولید ناخالص معادل یکصد میلیارد دلار برآورد می‌شود و از دید کارشناسان چنین رشدی به معنای آن است که صنعت تلفن همراه می‌تواند مانند یک موتور اقتصادی به توسعه این بخش از جهان کمک کند. کارشناسان، تخصیص این میزان از تولید ناخالص ملی کشورهای آفریقایی به صنعت تلفن همراه را یکی از عوامل موثر اشتغال‌زایی در این منطقه می‌دانند و معتقدند این صنعت با توجه به ویژگی‌های آن می‌تواند نقش موثری در محرومیت‌زدایی از کشورهای این منطقه داشته باشد.

بررسی‌های دقیق آماری حکایت از آن دارد که تا پایان سال جاری میلادی ۳۸۶ میلیون تن از ساکنان آفریقا یعنی ۴۱درصد جمعیت این قاره از شبکه تلفن همراه استفاده خواهند کرد.